Hoe discreet moet een etalage van een seksshop zijn?

Bij ons om de hoek ligt er eentje. Ik heb er niets op tegen dat mensen hierheen gaan, of dat mensen hier een boterham aan verdienen.

De shop is echter gelegen tegenover een groot winkelcentrum, en de reclame-uitingen en de etalage zijn erg in het oog springend; diverse artikelen voor allerlei bestemmingen van het menselijk lichaam worden op posters van A2/A1-formaat getoond in de etalage.

Ik ben niet preuts, maar dan denk ik: dit had toch iets discreter gekund? Kinderen gaan toch met hun ouders naar het winkelcentrum ertegenover?

Zijn er richtlijnen hiervoor? Wat is jouw mening erover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij zijn er lokaal (in de apv) regels opgesteld met betrekking tot dit soort zaken. Het is dus altijd na te vragen bij de politie of op het gemeentehuis. Is men in overtreding kan je dus een klacht indienen.
Hoewel ik zelf erg progressief denk in dit soort zaken, ben ik toch ook wel van mening dat het niet te expliciet hoeft te zijn wat men in seksshops in de etalage heeft liggen, zeker als het een pand betreft in of nabij een winkelcentrum, school of langs een drukke wandelroute.
(midden in de rosse buurt is weer wat anders natuurlijk)
Het getuigt altijd van enig mededogen als de betreffende winkelier expliciete plaatsen afdekt met een sticker of een bandje.
Overigens is er nog maar weinig wat voor de kinderen tegenwoordig nog een openbaring is, óf ze zijn er te jong voor en dan zien ze het geeneens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ook al zien kinderen hem er op een plaatje helemaal ingaan het is heus niet schadelijk voor hen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er nog geen richtlijn voor is,zou die er moeten komen.
Want openlijk reclame maken voor rookartikelen en alcohol mag waarschijnlijk ook niet,ik zie ze tenminste niet.
Ik vind het iets voor volwassenen, waar je kinderen niet ongevraagd mee zou mogen confronteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 als ik kon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
merci
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij erbij
Mijn mening is dat het niet gekker moet worden.
Direct gaan vegetariërs eisen dat je bij een slager geen vlees door het winkelruit mag zien.
Als je een winkel mag exploiteren, dan mag je de spullen ook etaleren.
14 jaar geleden
Dus je wil controleren of die winkel zich aan de voorschriften houdt en als dat niet zo is, dan onderneem je stappen?

Ik zou de voorschriften dan eens goed doornemen, dan weet je dat en dan kun je twee dingen doen, accepteren of procederen...

Ik ben benieuwd wat het gaat worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indeed, het lijkt jou meer om de punten te gaan dan daadwerkelijk een nuttig antwoord geven.
Ik denk ook dat er richtlijnen voor zouden moeten zijn als het zo tegenover een druk winkelcentrum is. Omdat er kinderen lopen, maar ook omdat er véél mensen zijn die er mogelijk niet op zitten te wachten - en die ongevraagd hier mee worden geconfronteerd. Je kunt er voor kiezen niet over de wallen te lopen, maar als je boodschappen moet doen en je moet 10 kilometer verder gaan om dit niet te hoeven zien... da's weer wat anders.

Voor mezelf zou ik er niet mee zitten trouwens. Het is d'r nou eenmaal, en ik kijk wel de andere kant op als ik het niet wil zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er even bij stil staat is de wereld bezaaid met fallus- en vulvasymbolen. Dus ja, in hoeverre is het pijnlijk dat de basis van dit hele menselijke creeren zo in het oog springend getoond wordt.

Het is onschuldiger dan stoere mannen met wapens en daar hoor ik bijzonder weinig mensen over. We zouden ons moeten schamen met onze preutse houding en het goed vinden van de verheerlijking van geweld. Beetje hypocriet zo en als je het te stuitend vind dan kun je je vak ervan maken om je kind met handen voor de ogen door het leven te leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of dat kinderen 'schade' ondervinden bij het zien van een dildo betwijfel ik. Het zijn juist de volwassenen die bang zijn dat het kind zal gaan vragen waar zo'n ding voor dient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of er richtlijnen voor zijn. Zelf heb ik me nooit gestoord aan de etalage`s. Misschien scheelt het dat ik in een grote stad woon en we wel wat gewend zijn.
Ik ben naar mijn kinderen (inmiddels 30 en 18 jaar) altijd, ook toen ze klein waren, erg open geweest en heb ook altijd hun vragen beantwoord. Ik wilde niet dat ze onwetend waren als ze met vriendjes of vriendinnetjes op pad gingen en langs `n seksshop zouden komen.
Volgens mij kan het geen kwaad als kinderen weten wat er in de wereld te koop is. Daar moet je, vind ik, als volwassene niet ingewikkeld over doen. Weten ze tenminste dat, als ze denken dat er iets niet in de haak is,zoals ongewenste intimiteiten, dat bespreekbaar is met hun ouders.

Misschien grappig om te vertellen is, dat we, als we met onze dochter naar zwemles gingen ze de rood-verlichte ramen van de prostituee`s waar we dan langs moesten, er altijd zo gezellig uit vond zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat deze winkel het heel goed doet. Deze ligt aan een doorgaande weg. Kan de winkel die jij noemt, een voorbeeld aan nemen.
Plaatje bij antwoord
Antoni