Is het verstandig een huis te kopen in spanje ?

Ik weet dat de huizenprijs laag is in Spanje en zelfs nog daalt. Wie weet hier meer van en kan mij dit kort en bondig uitleggen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja hoor, de prijzen zijn nu inderdaad laag en waarschijnlijk kan je de prijs nog verder omlaag onderhandelen. Let er wel op dat als je een huis op zg. landbouwgrond (rural) koopt, dat er een vergunning is van de deelstaat. De bouwvergunningen van de gemeentes kunnen worden overruled door die van de deelregering (dus niet de provincie). In Andalusië staan er zo 300.000 illegale huizen, die gewoon gekocht worden en in het register en kadaster staan, water en licht hebben, waar je onroerend goed belasting voor betaald. Ze worden gewoon bij de notaris gepasseerd en ze lijken dus helemaal in orde. Maar zijn het vaak tóch niet. Ons huis is een van die huizen. Waarschijnlijk komt er wel een regeling om ze toch weer legaal te maken (aanpassing van de bouwwet), maar het is niet leuk om in die onzekerheid te zitten.
Verder is het handig als je goed Spaans spreekt, want er komt nogal het een en ander aan papierwerk bij kijken.
Succes en plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je Spaans kunt wel en als je van de zon houd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa, het is daar echt prachtig als je van de natuur houd!!<3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het doen! Het is heerlijk weer en daar kan je bijna elke dag van genieten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van het land houdt, waarom niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter koop je een huis in Caïro of Haïti
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar ik vertrek. De huizen zijn klein en er moet veel gedaan worden. Meestal valt het plan in duigen en komen mensen terecht in een krot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als u er ook wil wonen of als 2e huis? ik zou wachten op nog een daling wel goed informeren in die plaats over grond afscheidingen ,riool ,.waterlijdingen ook een goeie bemiddelaar of makelaar is een must gezien officiele dingen daar niet echt snel gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je juist hoeden voor bemiddelaars en makelaars. Daar zit veel geboefte onder!