Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet mij iets meer te vertellen over het Abbeyfieldproject ?

Ik stel deze vraag, omdat mijn moeder van 80 jr., nog wel zelfstandig kan wonen, maar wel eventuele begeleiding nodig heeft.

Toegevoegd na 14 minuten:
Rotamaori,hartelijk dank voor je reactie.

Deze site had ik ook al gezien.
Ik had eigenlijk moeten vermelden of iemand ervaring heeft met `Abbeyfield`. Ik wacht nog even op verdere reacties.
nogmaals dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
749
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus niet verder hiermee helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kijk hier eens:
http://www.abbeyfield.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een Abbeyfield-project woont een kleine groep alleenstaande ouderen samen. Ieder heeft een eigen zit-slaapkamer, maar er wordt gezamenlijk gegeten en bepaalde voorzieningen worden gedeeld. In huis woont ook een coördinator, die zonodig zorg kan verlenen.

Abbeyfield-huizen staan meestal binnen het bereik van winkels, gebedshuizen en andere gemeenschappelijke voorzieningen. De bewoners verzorgen hun eigen kamer die gemeubileerd is met eigen meubels e.d. Zij leiden dan ook desgewenst een eigen leven en nemen gezamenlijk deel aan de maaltijden. De coördinator van het project zorgt voor die zaken, die in de normale familieverhoudingen eveneens voor de oudere familieleden worden verzorgd: ,,Een Abbeyfieldleefgemeenschap biedt een uitgebalanceerd samenspel tussen privacy en gemeenschap, tussen onafhankelijkheid en verzorging, aan een aantal ouderen die anders zouden zijn onderworpen aan eenzaamheid en veiligheidsrisico’s. Zij bieden steun aan elkaar''.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouderen wonen samen en helpen elkaar op basis van wat de een niet meer kan, doet de ander. Men vangt elkaars tekorten op,