Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet mij iets meer te vertellen over het Abbeyfieldproject ?

Ik stel deze vraag, omdat mijn moeder van 80 jr., nog wel zelfstandig kan wonen, maar wel eventuele begeleiding nodig heeft.

Toegevoegd na 14 minuten:
Rotamaori,hartelijk dank voor je reactie.

Deze site had ik ook al gezien.
Ik had eigenlijk moeten vermelden of iemand ervaring heeft met `Abbeyfield`. Ik wacht nog even op verdere reacties.
nogmaals dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
749
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus niet verder hiermee helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kijk hier eens:
http://www.abbeyfield.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een Abbeyfield-project woont een kleine groep alleenstaande ouderen samen. Ieder heeft een eigen zit-slaapkamer, maar er wordt gezamenlijk gegeten en bepaalde voorzieningen worden gedeeld. In huis woont ook een coördinator, die zonodig zorg kan verlenen.

Abbeyfield-huizen staan meestal binnen het bereik van winkels, gebedshuizen en andere gemeenschappelijke voorzieningen. De bewoners verzorgen hun eigen kamer die gemeubileerd is met eigen meubels e.d. Zij leiden dan ook desgewenst een eigen leven en nemen gezamenlijk deel aan de maaltijden. De coördinator van het project zorgt voor die zaken, die in de normale familieverhoudingen eveneens voor de oudere familieleden worden verzorgd: ,,Een Abbeyfieldleefgemeenschap biedt een uitgebalanceerd samenspel tussen privacy en gemeenschap, tussen onafhankelijkheid en verzorging, aan een aantal ouderen die anders zouden zijn onderworpen aan eenzaamheid en veiligheidsrisico’s. Zij bieden steun aan elkaar''.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouderen wonen samen en helpen elkaar op basis van wat de een niet meer kan, doet de ander. Men vangt elkaars tekorten op,
In Tilburg aan de Trouwlaan schijnt een huis te zijn, waar men tot tevredenheid woont.

Er hoeft dus veel minder een beroep op hulpverlening en kinderen te worden gedaan. Men voelt zich zinvol bezig en eenzaamheid wordt buiten de deur gehouden.

In hoeverre het wordt betaald door een zorgverzekering is mij ontschoten, ik heb de link niet doorgelezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding