Als je punten opstuurt naar politici/Kamerleden/politieke partijen doen zij daar dan echt iets mee?

Toegevoegd na 4 minuten:
punten b.v. over bezuiningen bij intstanties/stichtingen enzo, die heel veel geld krijgen van de overheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag punten?

Antwoorden (6)

Je mag vaak al blij zijn als het gelezen wordt.
Er is echter wel verschil per partij, dus zoek de goede uit.
De partijen die niet in de regering zitten zijn vaak wat actiever!
13 jaar geleden
Ben bang van niet. Als je echt invloed wil hebben in de politiek kan je beter lid worden van een partij, die je het meest ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het bewijs dat sommige partijen wel eens wat doen met brieven. Vroeger wel meer dan nu omdat er nu, met het gemak van email, zoveel opgestuurd wordt dat de goede tips in de massa verdwijnen.

ps. Mijn ouders hebben ooit een stukje verslag van een kamer vergadering (parlement) thuis gestuurd gekregen waarin de vraag van hun inderdaad aan de minister gesteld was. Het antwoord van de minister was bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer een mailtje naar een kamerlid gestuurd, en daarna telefonisch contact gezocht. Dat resulteerde uiteindelijk in een kamervraag. Kan dus wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal van de punten en van de Kamerleden afhangen. Tenzij je een Burgerinitiatief organiseert:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerinitiatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb diverse keren een reactie (van kamerleden) gehad op mails of brieven. Een enkele keer via een medewerker. Eens is een door mij aanbevolen boek aangeschaft.
Er zijn ook verschillende kamervragen gesteld over punten waarover ik contact zocht. Maar ik weet niet of die anders niet gesteld zouden zijn.Er zijn meer mensen die schrijven, mailen of bellen. Als je goede punten hebt, onderbouwd met solide argumenten, zijn ze er soms best blij met initiatieven uit het veld. Scheelt werk en bovendien behoor je tot de achterban die zij uiteindelijk vertegenwoordigen.