Hoe zag de eerste motor eruit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Bedoel je een motorfiets of een motor?

Antwoorden (4)

De romeinen hadden een soort van ketel aan een as gemonteerd met een vuur er onder. Als het water in de ketel aan de kook werd gebracht zorgde de stoom ervoor dat de boel ging draaien. De mensen die het bedacht hadden waren dolblij met deze uitvinding....maar het enige wat de keizer zei was "leuke uitvinding...maar wat moeten we nu met al onze slaven?"
De eerste motor was het hart....nog steeds de beste motor....na 100 jaar kan het nog steeds draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wateraangedreven blaasbalg vonden de Chinezen 2000 jaar geleden uit. Is ook een motor.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
In de Franse tijd werd de uitvinding van de motor gebruikt voor kinderspeelgoed. Uiteraard alleen voor de gegoede klasse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MaxWildschut;

Als je doelt op motorfietsen dan is de eerste waarschijnlijk in 1867 gebouwd door Sylvester Howard Roper uit de Verenigde Staten. Zie linkje.