Waar is een black gospel kerk in Nederland?

Ik ben op zoek naar een kerk in Nederland, waarbij de diensten lijken op de kerken in Amerika die voornamelijk bezocht worden door afro-amerikanen. Waar black gospel muziek gezongen wordt. Ik ben naar zo'n dienst in New York geweest (Times Square Church) en ook the brooklyn tabernacle church is een goed voorbeeld van het soort kerk waar ik naar op zoek ben in Nederland.
Voor de verdere beeldvorming: Sister Act, Fighting Temptations (films) en muziek gezongen door bijvoorbeeld Kirk Franklin, Bebe en Cece Winans, Hezekiah Walkers, etc. zijn voorbeelden van het soort muziek dat ik bedoel.

Kennen jullie dit soort kerken in Nederland? Ik vind de Afrikaanse gemeentes toch weer anders, omdat de soort muziek toch wel anders is.

Ik ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Religie
21.8K

Antwoorden (1)

In Amsterdam Zuid-Oost (Bijlmer) is een kerk die aan je omschrijving voldoet: EVANGELISCHE BROEDERGEMEENTE AMSTERDAM ZUIDOOST.

Koor Gloria bestaat 35 jaar inmiddels en daarvoor is een fundraising concert geweest op 9 december jl.
Op de site staan wat foto's van het koor en het is inderdaad een echt black gospel choir (het enige dat ik zo kon vinden).

EVANGELISCHE BROEDERGEMEENTE AMSTERDAM
ZUIDOOST
WI EEGI KERKI
Kortvoort 73
1104 NA Amsterdam Zuidoost
T. 020 663 71 88