Dat willen ze wel, maar dan zal het CDA zeker niet mee willen regeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Het CDA wilde het niet op die manier. +

Andere antwoorden (5)

De PVV kan nog onvoldoende ministers leveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geert wilde maar wat graag mee regeren......, maar dan zouden ze helaas geen meerderheid hebben kunnen halen, gezien (zoals hiervoor al werd aangegeven) het CDA hebben afgehaakt. (zo als het CDA al zei; "gezien de verkiezingsuitslag zullen wij ons terughoudend opstellen.......?"). Volgens de peilingen zou dat bij hernieuwde verkiezingen niet meer nodig zijn, gezien de PVV dan de grootste partij zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geert Wilders moet inbinden als de PVV gaat meeregeren. Vooral gelet op zijn extreme standpunten. Die kan hij dan niet meer verkondigen. Dat kost hem stemmen. Want helaas zijn er veel mensen die die standpunten huldigen. Bij een gedoogakkoord kan hij kennelijk nog wel roepen wat hij wil. Hij kan dan camoufleren wat hij heeft moeten inleveren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo "helaas"
de mensen stemmen niet voor niets op de pvv .
vooral omdat het zoveel stemmers zijn moet er toch weldegelijk iets aan de hand zijn.
corzijlstra
13 jaar geleden
Er is wel wat aan de hand in Nederland. Maar dat betekent niet, dat mensen op de juiste wijze daarop reageren. Onder meer gastarbeiders krijgen de schuld van de slechte toestand. Maar Nederland heeft ze destijds wel binnengehaald, vaak voor minder aantrekkelijk werk. Ze hebben ook betaald voor allerlei volksverzekeringen en belastingen. Premie AOW, premie WW, loonbelasting, waterschapsbelasting, WOZ-heffing, enz.enz. Als ze de lasten dragen mogen ze ook de lusten daarvan hebben. De gastarbeiders hebben ons land mede opgebouwd. Als een woning wordt toegewezen aan een Turks gezin, terwijl er woningnood is, dan moet men het Turks gezin niet verantwoordelijk stellen maar b.v. een huisvestingsbureau. Het Turks gezin heeft gelijk als die het aanbod accepteert. Dat zouden anderen ook doen. Het is een kans die geboden wordt aan dat gezin. Ieder heeft het recht om een kans te grijpen. Dan moeten anderen niet de ruiten gaan ingooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je de laatste 10 jaar in slaap bent gesukkeld.
We hebben het niet over onze Italiaanse c.q. Turkse gastarbeiders (wat een ouderwets woord, stamt nog uit de jaren 50), maar over de indoctrinatie van de islam, welke het uitroeien van het christendom voor ogen heeft.
De laatste jaren zijn we overspoeld met immigranten, waarvan ca. 50% nog nooit een sociale afdracht heeft gedaan, maar wel een sociale ophaal heeft verricht. Het is schandelijk om bepaalde groepen geld toe te stoppen en dan vast te moeten stellen dat je even later wordt uitgemaakt voor "christenhond". FF wakker worden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik denk, dat verreweg de meeste moslims in Nederland er niet naar streven het christendom uit te roeien. En zijn ook zich christen noemende mensen die andere christenen haten vanwege hun geloofsrichting. Ik geloof niet, dat het moslimgeloof minder is dan het christengeloof. Veel moskeeën zijn van een mooie architectuur, evenals veel kerken. Ik rijd wel eens met de bus door Eindhoven. Dan valt mijn ook vaak op een mooi modern gebouw, de moskee. Veel mensen uit moslimlanden passen zich heel goed aan in Nederland. Het gebeurt wel, dat het anders is. Maar passen Nederlandse emigranten zich b.v. in het buitenland zich wel goed aan? Zij houden vaak nog meer tradities vast dan Nederlanders in Nederland. Vaak zijn ze ook conservatiever in hun christengeloof. Volgens mij hebben we aan de plaats Grand Rapids in Michigan, U.S.A., een voorbeeld. Zo is het misschien ook zo, dat b.v. Turken in Nederland zich over het algemeen meer vasthouden aan tradities dan Turken in Turkije. Maar kan dat zoveel kwaad? Zo ja, waarom? Verder vind ik, dat er redenen kunnen zijn om moslimscholen niet toe te laten. Maar dan moet men ook konsekwent zijn door ook de christelijke scholen op te heffen. Dan alleen maar het openbaar onderwijs toelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Cor, ik heb 8 jaar in Thailand (Bangkok) gewoond, 5 jaar in Al-Kuwait gewoond, enkele maanden in Marokko en meerdere keren lang verblijf in Turkije.
Het meest prettige land was verreweg Thailand waar zich een zeer grote multiculturele samenleving bevind, ECHTER geen enkele vorm van uitkeringen (een ieder houd zijn eigen broek omhoog). Als Nederlander zul je daar moeten aanpassen, anders val je uit de boot! Je misdragen? levert onherroepelijk (gevangenis)straf op. Over Al-Kuwait en Marokko praat ik liever niet, dit zou een boekwerk opleveren, maar een ding kan ik je vertellen, daar MOET je je voor 100% aanpassen en kun je je eigen cultuur kompleet op je buik schrijven. Mijn vrouw moest daar menigmaal een hoofddoek dragen en werd vaak kompleet afgescheiden van de mannen. Ons "christendom" wordt daar met een korreltje zout genomen (ach christenen weten niet beter). Maar je hebt wel gelijk, er staan mooie moskeeën ofschoon ik er eigenlijk nooit een kerk heb zien staan (of zouden ze die verstopt hebben). Advies; ga er eens lekker met vrouw en dochter op vakantie en laat je dochter vooral haar bikini niet vergeten...............
corzijlstra
13 jaar geleden
Het ene moslimland is het andere niet. Ik heb wel eens gehoord, dat hoofddoekjes in Tunesië niet toegestaan zijn. In Iran zijn ze verplicht. Kijk je wel eens naar 3 Op Reis? Floortje Dessing kwam door verschillende Arabische landen. In de meeste van die landen kon ze gewoon licht gekleed zonder hoofddoekje reizen. Er zijn ook eens wereldkampioenschappen mountainbiken in Jordanië geweest. Daar deden ook vrouwen aan mee in normale sportkleding en zonder hoofddoekjes. Je hebt ook in Turkije gewoond. Hoe was het daar? Een modern land, he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Cor, een goede dialoog is nooit weg, zo zie je maar weer, ik wordt al weer wat rustiger. Nee, ik niet echt in Turkije gewoond, maar redelijk lang in appartementen c.q. hotels verbleven. Istanbul, zeer modern goed te vergelijken met de "normale" westerse wereld. Lopen geen vrouwen met hoofddoekjes (tenzij ze van het platteland komen). Mensen zijn zeer gemoedelijk en redelijk inschikkelijk (ik vind mezelf nu redelijk arrogant worden, sorry is niet de bedoeling), ik zou daar goed kunnen wonen, ofschoon er ook daar gevaarlijke stromingen zijn, die met namen terug willen naar het extreem islamitische geloof en meneer Attaturk kompleet aan de kant schuiven. Er is wat gaande, echt, we moeten ons goed bedenken dat het christendom aanzienlijk kleiner is dan het islamitische geloof en wij als christenen bij lange na niet zo agressief zijn als islamieten. Wij wachten maar af, het zal wel niet zo'n vaart lopen, maar dan ineens...... (gelukkig hebben we in Nederland niet van die hoge torens)
corzijlstra
13 jaar geleden
In Iran waren hoofddoekjes tijdens het bewind van sjah Pavlevi en Farah Diba niet verplicht, misschien zelfs niet gebruikelijk. Daarna moesten vrouwen wel hoofddoekjes om. Hoe hebben ze dat hebben laten gebeuren? En geloof jij dat de moderne vrouwen in Turkije zoiets laten gebeuren? Hoewel, men heeft in Nederland ook laten gebeuren, dat de meeste joden in de 2e wereldoorlog werden vermoord. Dat gebeurde echter niet door islamieten., maar meer door zich christen noemde lui. Als je eenmaal modern bent, is dat volgens mij moeilijk terug te draaien. Verder denk ik niet, dat christenen lang niet zo agressief zijn als islamieten. Bij beide heb je agressieve groeperingen. De ene gaat daarin tegenwoordig iets verder door b.v. het opblazen van een wolkenkrabber, zonder waarschuwing vooraf. De IRA waarschuwde wel vooraf als ze een bom hadden geplaatst, want zij wilden niet dan onschuldige burgers daarvan het slachtoffer werden. Maar normale islamieten, ook met hoofddoekjes, zie ik als normale mensen, die een praatje maken op de markt. Veel gemoedelijke lui.
Omdat Wilders een geslepen politicus is, hij weet wat hij
wil en niet wil.
Met meeregeren moet hij teveel van zijn standpunten inleveren, en kan hij niet meer zeggen wat hij wil.
Bij een gedoogbeleid wel, hij kan dan nog steeds zeggen
wat hij wil.
Wilders wil de grootste partij in nederland worden, en met
een gedoogbeleid lukt hem dat beter.
Je kan het met hem eens zijn of niet, je kan hem niet
ontzeggen dat het een geslepen politicus is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij keek naar de politieke situatie in Denemarken en dacht: dat wil ik ook wel, veel macht en geen verantwoordelijkheid nemen. Als het goed gaat, kan ik me op de borst kloppen. Als het mis gaat, hebben die anderen het gedaan.
De anderen zij er met open ogen in getrapt.