Wat zijn de verschillen tussen twee mogelijke coalities VVD/PVV/CDA en VVD/PVDA/GroenLinks/D66

Ik heb een opdracht gekregen, en moet het verschil te beschrijven tussen boven genoemde coalities , ik kom uit buitenland en wil wat meer inzicht hebben in Nederlandse politiek en graag jullie mening hebben. Ik zou op dit manier meer kunnen begrijpen. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De eerste coalitie heeft slechts 76 zetels, maar is niet realiseerbaar omdat het tot een splitsing in het CDA zou leiden.
De tweede coalitie heeft in de tachtig zetels, rechts en links zijn gelijkelijk verdeeld. Probleem is er voor de VVD die verliest veel kiezers als deze coalitie tot stand komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare min, dit lijkt me allemaal juist.
VVD/PVV/CDA is een volledig rechtse coalitie. Het kabinet zal dan het land volgens de rechtse ideale regeren.

De andere variant is een Rechts, links, midden partij. Dus van alles wat net zoals ook het land verdeeld is. Want VVD en PvdA staan nagenoeg gelijk en zijn de twee uitersten tussen links en rechts.

Alleen een groot deel van de VVD en natuurlijk de PVV zit niet te wachten op een coalitie tussen VVD/PvdA/G-links/D66.
De PVV voelt zich opzij geschoven. Vergetende dat 2 kabinetten geleden het de PvdA was die zonder pardon opzij werd geschoven als grootste winnaar.

Het verschil tussen links en rechts is in mijn optiek:
Links: de sterkste kunnen de zwaarste lasten dragen.
Rechts: De recht van de sterkste. Een natuurwet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil tussen de coalities = de PVV.
Alleen deze partij ziet de problemen van de Islam en wil daar iets aan doen zodat het niet nog verder uit balans raakt dan het al is.
De rest van de partijen doen alsof er niets aan de hand is.
Als we het er niet over hebben...dan is het er niet, zoiets.
En het domme ervan is....als ze het NU blijven ontkennen en negeren...ondanks de vele mensen die...op de PVV hebben gestemd...( dat doen ze niet zomaar ) dan zal er bij de volgende verkiezingen....Massaal op de PVV gestemd gaan worden.
Dus ze graven uiteindelijk hun eigen graf.
En die van ons....het volk.