Maakt de politie geluidsopnames van telefoongesprekken met burgers en zijn deze opvraagbaar?

Ik eet dat 112 dit wel doet.

8 maanden geleden
1K
tinus1969
8 maanden geleden
De politie valt vziw niet onder de AVG en jouw politie dossier is niet zomaar opvraagbaar.
Edraket
8 maanden geleden
Is niet opvraagbaar maar men kan op het politiebureau inzien. Contact opnemen met de privacy desk van de politie-eenheid waar het voorval plaatsvond.
Verzoek om inzage. U mag dan zien wat er werd vastgelegd.
Maar houd rekening met een afgelakt document. U ziet alleen wat er in staat over u.
Niet over de melder. U mag het document ook niet meenemen, kopiëren etc. Allen bekijken
Edraket
8 maanden geleden
https://www.slachtofferhulp.nl/strafproces/aangifte-tot-straf/de-officier-van-justitie-behandelt-de-zaak/het-dossier-van-je-strafzaak-bekijken/

Geef als eerste antwoord