Als een winkel (de ingang) op een hoek zit, wat bepaalt dan het adres?

Voorbeeld: Café X zit op de hoek van de Bloemstraat en de Vogelstraat, maar het adres is Bloemstraat. Is daar een richtlijn voor?

2 jaar geleden
2K
Amadea
2 jaar geleden
Volgens mij gaat het erom waar de hoofdingang zit.

Antwoorden (3)

In de regel:

Pand krijgt als straatnaam de straat waaraan de voordeur zit.
Computoon
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
De ingang van het pand zit zoals vraagstelster vermeldt op de hoek. Het antwoord klopt dus niet
Amadea
2 jaar geleden
Waar zie jij dat staan, Pieterke? Volgens mij vermeldt vraagstelster niet waar de ingang zit.
Pieterke
2 jaar geleden
@Amadea: Vraagstelster schrijft toch: "Als een winkel (de ingang) op een hoek zit wat bepaalt dan het adres? En in het voorbeeld schrijft ze ook: Café X zit op de hoek enz.?
Dat lijkt mij duidelijk genoeg. Bovendien is het een "als" vraag.
Als de voordeur niet bepalend is, dan wordt er ook nog gekeken waar de aansluitingen voor riool en/of energie/water zitten.
2 jaar geleden
De gemeente bepaalt wat het officiele adres van een pand is. Zo heb ik een pand in beheer waar de hoofdingang werd verplaatst, maar het adres blijft "om de hoek" liggen, in een andere straat - omdat dat zo in de gemeentelijke adminitstratie staat. Ik kán proberen om het officiele adres te laten veranderen, maar dat is me al een paar jaar niet gelukt.