Waarom steunt Turkije de hamas in haar verzet en blijft in eige land de koerdische kwestie nog steeds onopgelost?

Turkije steunt de hamas. Dat staat vast. Niet dat ze letterlijk de wapens levere om de aanslagen te plegen tege Israel maar het steunt ze wel. Ook heeft het enorm veel wardering voor het verzet van het palestijnse volk tegen de staat Israel.

Tegelijkertijd Leven de koerden in het oosten van Turkije eigenlijk ook ongeveer in de zelfde verhouding als de palsteinen in palestina (onderdrukt en achtergesteld etc.)

Nu vraag ik me dus echt af waarom ze de pkk als teroristen bestempelen en de hamas niet. Terwijl ze allebei voor ongeveer het zelfde strijden. Sterker nog de Hamas vermoord BEWUST onschuldige Joden en de PKK het eigenlijk enkel alleen op het turkse leger gemunt heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De PKK heeft het idd niet tegen burgers gericht,slechts tegen de soldaten en regering van Turkije! Deze regering met Erdogan aan het hoofd,laat koerdische vrouwen verkrachten,kinderen vermoorden en hun vaders opsluiten en martelen. De hamas is slechts n afleidingsmaneuvre zodat datgene ze met PKK leden doen niet aan het licht komt!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik maar al te goed!! En als je mn antwoord GOED leest,kun je t lezen! BIJI PKK! BIJI ABDULLA OCELAN! Die al sinds 1999 opgesloten zit!!

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me dat het alleen maar een afleidingsmaneuvre is voor het volk om ze niet te laten denken over eigen problemen met de Koerden (die ze nooit zullen kunnen oplossen tenzij ze de Koerden een eigen land geven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom staat het vast , dat Turkije de Hamas steunt?

Omdat de Turkse organisatie IHH (Stichting voor Humanitaire Hulp), op een van de schepen voer in
het hulpkonvooi voor Gaza?
Of omdat het IHH de Hamas financieel steunt?
Dat is toch niet Turkije?

Andere bronnen zie ik graag.