Wat heeft de overheid geregeld ten aanzien van de verharding van de maatschappij?

Bijv. Wat voor maatregelen neemt de overheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De overheid heeft er niets aan gedaan. Ze hebben zelf het voortouw genomen, ondanks hun gespeelde normen en waarden, wat alleen maar holle klanken waren.
De kloof tussen arm en rijk is alleen maar groter geworden, en de gewone nederlander werkt zich uit de naad om nog een beetje rond te kunnen komen.
Met pappen en nathouden hebben ze geprobeerd om de zaak een beetje aan de gang te houden, in plaats van krachtige maatregelen te nemen.
De criminaliteit is alleen maar toegenomen, en vooral onder groepen allochtonen.
Dit heeft alleen maar tot gevolg gehad dat de tegenstellingen nog groter werden.
Het is hoog tijd voor een nieuwe wind, en een nieuw beleid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

niks, kan kan verharding of verzachting niet in een wetsontwerp regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Ik ben dat eigenlijk niet met je eens. Als je de kloof tussen bijv. arm of rijk, of tussen autochtonen en allochtonen vergroot, leidt dat tot verharding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan leiden tot dat ben ik met je eens. maar het blijft een variabel. je kan niet beloven dat je de mensen in 2015 20 procent liever hebt gemaakt.
de overheid heeft NIKS geregeld.....

de verharding heeft te maken met de individualisering/globarisering, dat is juist iets wat de overheid heeft aangemoedigd....
helaas heeft nederland een overheid die vooral aan korte termijn planning doet. het probleem is juist dat men daardoor niet verder heeft gekeken naar de gevolgen van het stimuleren van een individualistische maatschappij binnen een kapitalistisch systeem.

er is op diverse gebieden van alles gestimuleerd er is alleen absoluut niet gekeken naar de gevolgen die dat dan heeft.....

de druk op mensen is toegenomen, leven is veelal geleefd worden geworden... en ieder bewaakt zn eigen kleine ruimte

tuurlijk zie je wel dat sociale initiatieven van burgers danwel gemeentes, gestimuleerd of in elk geval toegejuicht worden maar verder vind ik het vrij bedroevend dat de overheid niet gaat voor samenhang en verbondenheid maar die verharding juist stimuleert, onderwijl roepend dat een ieder wel respect moet hebben en sociaal dient te zijn....

het feit dat juist iemand als geert wilders ongemoeid, rasistische/haatzaaiende ( ongefundeerd en goochelend met onderzoeken)uitspraken kan doen en de politiek bang is daar keihard stelling tegen te nemen zegt al genoeg.... hij speelt zijn populistische verdeel en heers spelletje zeer goed uit en krijgt daar alle ruimte voor en word deels bejubeld,ipv mensen te wijzen op de destructieve visie struikelen partijen over elkaar heen om deels zijn geleuter over te nemen omdat men denkt dat dat nu eenmaal is wat het volk wil horen....

er worden regelingen doorgevoerd waar je in de jaren 80 echt niet mee aan hoefde te komen zetten, tegenwoordig laat men zich veelal lamleggen en lijkt de burger een vrij kneedbaar concept te zijn geworden, je trekt de juiste jas aan en doe je dat niet dan bevind je je plots op een hoop met allerlei mensen die maatschappelijk en politiek negatief over de tong gaan.....

en helaas leven we in een samenleving waarin men zich graag laat leiden en van alles laat aanpraten en wijsmaken....

niemand juicht de verharding toe maar tevens blijven we wel lekker opgefokt met elkaars ego's strijden.....
terwijl er ondertussen politieke belangen/spelletjes worden uitgespeeld die ten koste gaan van......

de verharding is een feit en gezelliger word het er niet op....

wat is jou kijk erop?...
daar ben ik wel benieuwd naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Politici kunnen het goede voorbeeld geven door hun eigen gedrag iets regelen of afdwingen kan niet. Er zijn is een partij die een fatsoenlijke samenleving in zijn programma heeft. Maar de mensen moeten het doen.