waarom gaat nederland (en nog een paar landen) niet naar de VN conferentie tegen racisme?

Ik dacht dat wij als nederland zo op de bres VOOR gelijkheid en TEGEN racisme stonden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Politiek steekspel.

In Zuid-Afrika was er ook al gelazer. Pijnpunten zijn vooral dat "zionisme" door die en geen gelijkgesteld zou worden aan racisme en dat kritiek op religie per definitie "fout" zou zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) weigert morgen in het vliegtuig te stappen om de antiracismeconferentie van de Verenigde Naties bij te wonen in Genève. De bewindsman ligt in de clinch met een aantal islamitische landen over de slotverklaring die uitgesproken moet worden. De moslimlanden zouden de top misbruiken voor politieke doeleinden en onnodige aanvallen op het Westen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de tekst uit de slotverklaring stond minister verhagen niet aan. zie de link
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou de nieuwsberichten eens moeten lezen ;)
De landen die er niet heen gaan zijn het niet eens met de slottekst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ergens voor of tegen zijn niet betekent dat je je uit naam van die overtuiging voor andermans karretje moet laten spannen.

Stel: je bent tegen geweld tegen homo's, en vóór seksuele tolerantie. En stel: ik organiseer een 'Conferentie tegen Homogeweld'. Ik wil dat de deelnemers op die conferentie een slotverklaring ondertekenen waarin staat dat alle Marokkanen gedeporteerd moeten worden ten behoeve van seksuele tolerantie.

Zou jij gaan? Alleen omdat ik het de 'Conferentie tegen Homogeweld' noem? Of zou je weigeren mee te werken aan de uitzetting van alle Marokkanen uit Nederland?

Zelfs als dat betekent dat sommige mensen zullen denken dat je voor geweld tegen homo's bent (je gaat immers niet naar die conferentie tegen homogeweld), denk ik zomaar dat je je niet voor dat karretje zou laten spannen.

En dáárom gaat Nederland, samen met een aantal andere landen, dus niet naar de VN-conferentie tegen racisme.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juist omdat wij als nederland op de bres VOOR gelijkheid en TEGEN racisme staan gaan we niet naar een anti-westers en antisemitisch haatfeest.