Ja.
De nieuwe grondwet van 1848 verplichtte alle kantons de liberale grondrechten te respecteren.
Daarnaast vermeldt de grondwet dat de staat zorgt voor een "friedliches Zusammenleben" ("vreedzaam samenleven"). Op die centrale doelstelling volgt een aantal uitwerkingen waarin ook elementen van de Nederlandse sociale grondrechten zijn opgenomen.
SimonV