De codenaam van de presidentiële helikopters is Marine One.

Op deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Marine_One vind je daarover deze tekst:

"Marine One is transported via C-17 Globemaster or C-5 Galaxy military transport planes (as is the president's limousine) wherever the President travels, within the U.S. as well as overseas."

Ze worden dus vervoerd met militaire transportvliegtuigen van het type Boeing C-17 Globemaster III of de Lockheed C-5 Galaxy (net als de presidentiële limousine) naar iedere plek waar de president ook maar naartoe reist binnen de Verenigde Staten en daarbuiten.
Antoni
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met het vliegtuig.
Bij de top werden ze ingevlogen met twee c17 toestellen ( dat zin transporttoestellen van Boeing)