volgens Wikipedia zijn dit z'n nevenfuncties:

Voorzitter De Letselschaderaad
Voorzitter Stichting Erfgoed Nederland
Voorzitter Politie Kennis Raad
Voorzitter Partnership Aanpak Seksueel Geweld
Voorzitter Autoriteit Persoonsgegevens
Voorzitter KEI Kenniscentrum Stedelijke Vernieuwing
Voorzitter Raad van Toezicht Jantje Beton
Voorzitter Raad van Toezicht Expertisecentrum Forensische Psychiatrie
Lid van Olympisch Plan 2028
Lid Raad van Advies College Bescherming Persoonsgegevens
Lid Raad van Ambassadeurs Muziekcentrum van de Omroep
Lid Politieonderwijsraad
Lid Raad van Toezicht Slachtofferhulp Nederland
Lid Beheer Adviesraad van het Centraal Justitieel Incassobureau
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mr Aalt "Aleid" Wolfsen oefent geen beroep uit, hij heeft een aantal hoofdfuncties bekleed.
Hij was o.a. in het begin van de jaren 2000 rechter van de Arrondissementsrechtbank te Amsterdam en vicepresident van de Arrondissementsrechtbank te Haarlem. Was parlementslid in de Tweede Kamer en later tot 1 januari 2014 burgemeester van Utrecht.
Momenteel is de hoofdfunctie van Mr Aalt Wolfsen:
Voorzitter van het College bescherming persoonsgegevens (De Autoriteit Persoonsgegevens). Hij is per 1 augustus 2016 bij Koninklijk Besluit voor zes jaar benoemd als de opvolger van mr Jacob Kohnstamm.
De naam Autoriteit Persoonsgegevens geldt alleen 'in het maatschappelijk verkeer'. Artikel 51 van de Wet bescherming persoonsgegevens geeft ‘College bescherming persoonsgegevens’ als formele naam aan.
De wettelijke taak van dit College is het beoordelen of personen en organisaties de Wet bescherming persoonsgegevens naleven. Ook houdt het College toezicht op de naleving van de Wet politiegegevens, de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en alle andere wettelijke regelingen waarin sprake is van het verwerken van persoonsgegevens.
Al zijn andere voorzitter- en lidmaatschappen zijn minder tijdrovende nevenfuncties en adviserende lidmaatschappen.