Hoe kun je een online politie aangifte downloaden?

Ik heb via Mijn Politie aangifte gedaan van inbraak in mijn auto. Nu willen de tussenpersoon en leasemaatschappij een afschrift van deze aangifte ontvangen, alleen vind ik nergens een mogelijkheid om de aangifte te downloaden.

Is de download pas beschikbaar nadat de politie deze in behandeling heeft genomen, of is het gewoon niet mogelijk om een afschrift van de ingevoerde gegevens te krijgen?

paulus811
7 jaar geleden
18.3K
SimonV
7 jaar geleden
Je kunt de aangifte hier niet downloaden? https://www.politie.nl/mijnpolitie/overzicht_aangiftes

Het beste antwoord

Het afschrift van de aangifte zou hier moeten staan:

https://www.politie.nl/mijnpolitie/overzicht_aangiftes
SimonV
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dank voor je antwoord. + De politie heeft zojuist gebeld dat de aangifte pas na een paar dagen wordt vrijgegeven voor download pas nadat deze bij hen in behandeling is genomen.
paulus811
7 jaar geleden
Bedankt!
SimonV
7 jaar geleden
Graag gedaan.
Je kunt de aangifte dus niet direct inzien (zoals je belastingaangifte). Weer wat geleerd.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Krijg je geen bevestigingsmail met daarin je aangifte?