Waarom is Erdogan democratisch gekozen en Assad niet?

Gewoon een domme vraag van een nieuwslezer. Ik had ook Janoekovitsj kunnen noemen. Waarom roept iedereen nu dat deze democratisch gekozen president gewoon moet blijven? En waarom bij Assad en Janoekovitsj niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

De verkiezingen in Turkije zijn door international waarnemers bestempeld als democratisch en voldoen aan de gestelde eisen (iedere burger heeft veilig en niet on der druk zijn stem uit kunnen brengen).

De verkiezingen in Syrië zijn niet verlopen volgens de regels en daardoor is Assad niet democratisch door de gehele bevolking gekozen, in de door de rebellen bezetten gebieden heeft de bevolking namelijk geen stem uit kunnen brengen.

Overigens wil dat niet zeggen dat een leider die democratisch gekozen is geen dictator kan zijn, denk hierbij aan Hitler die op een democratische wijze tot leider van Duitsland werd gekozen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Z512099
7 jaar geleden
Zijn de verkiezingen in Turkije eerlijk verlopen ? Getuigen meldden hoe ze politieagenten stembiljetten zagen vervalsen, uit zakken en urnes halen en vervangen door andere biljetten, enz.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben er niet bij geweest kan dus geen oordeel geven en slechts af gaan op wat onafhankelijke internationale waarnemers rapporteren.