Had deze demonstratie verboden moeten worden?

Of is het een goede Eye-opener?
http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/33075/naakt-protest-tegen-bont.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbieden is zo'n vies woord. Zeg liever poep en pies!
(Bij wijzew van spreken dan)

Het beste antwoord

Het zal zeker voor sommige mensen (individuelen) een indruk hebben achter gelaten en voor sommigen misschien wel een eye-opener.
Maar aangezien ze het al 4 jaar doen trekt de overheid zich er duidelijk weinig van aan.

Opzich een goede actie, (vind ik persoonlijk).. máár ik moet ook zeggen: Dat er dan wel andere manieren zijn om iets gedaan te krijgen.
Aan de andere kant, dit trekt de aandacht flink. Moet je maar kijken: Het nieuws bereikt Nederland!

Dus ik denk dat je het van twee kanten kunt bekijken. Ik zelf vind het voor individuelen wel goed. Maar de overheid trekt zich hier dus niks van aan.
(Zonde eigenlijk, want dieren lijden vreselijk.. en dat zou verboden moeten worden)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. Ik vind niet dat de demonstratie verboden had moeten worden. Het zal vast en zeker een aantal mensen wakker hebben geschud. Zolang ze anderen er niet 'lastig' mee vallen, zie ik niet in waarom het verboden moet worden. Dan zijn er wel ergere dingen die verboden zouden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Het is echt jammer dat het niet helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut.. ik ben zeer begaan met dieren. Vanochtend had ik het er thuis nog over. Alle schattige diertjes daar wordt voor gevochten...
Maar ondertussen, in restaurants, gaan we rustig door met het dood-koken van kreeften. 3 minuten lang, tot dat ze dood gaan. Dát is pas marteling..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ik zal dat nooit bestellen.

Andere antwoorden (7)

Verboden niet, als ze anderen er niet mee lastig vallen tenminste. Ik hoor alleen dat ze het al vier jaar doen, maar kennelijk heeft het weinig resultaat, buiten harde tepels....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dit in Madrid werkt weet ik niet precies, maar in Nederland is naaktloperij al verboden.

Artikel 430a, Wetboek van Strafrecht:
"Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats ongekleed bevindt, op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat schijnt sowieso voor de gay pride parade al niet te gelden. Ik denk dat je er als groep actievoerders ook wel mee weg komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wetgeving in Spanje is op dat punt veel liberaler dan in Nederland.
Wat mij betreft niet. Maar ik begrijp sowieso niet dat er in veel maatschappijen zo moeilijk gedaan wordt over bloot.

Er bestaan outfits die wettelijk in het openbaar gedragen mogen worden die een stuk schokkender zijn dan een bloot lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van niet, ze proberen zo de aandacht erop te vestigen en dat lukt natuurlijk beter om jezelf te besmeuren met bloed.
Ik kan hier vierkant achter staan.
Vooral opmerkelijk tijdens het filmpje vond ik de mevrouw in het bontjasje (1 min 2) die snel wegdraaide met haar hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ha, die Taurus;

Nee hoor, ze doen niemand kwaad en het is een duidelijke manier om aandacht op die zaak te vestigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik vind dat iedereen in zijn of haar nakie mag lopen al dan niet in bloederige vloeistoffen gehuld,maarook iedereen mag als hij of zij dat wil in een bontjas lopen als hij of zij dat wil,en wreedheid tegen dieren heeft niets te maken met het al dan niet dragen van bont of werken voor de bontindustrie,er worden meer dieren wreed behandeld door onbekwame huisdierbezitters dan door proffesionals die leven van hun dieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor waarom zou die verboden worden.
Ze hebben helemaal gelijk in.!