Als je (onvrijwillig) in de WW komt, mag je dan een 2 jarige deeltijdstudie (BBL) doen?

...Waarbij je 3 dagen onbetaald stage gaat lopen naast de school dus verder niet beschikbaar bent voor werk.
Wat voor regels hanteert het UWV daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het hangt van je situatie af, en of je het UWV kunt overtuigen dat dit voor jouw kans op werk nuttig is. Neem dus vooral contact op met je consulent en leg de situatie eerlijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom in de ww en mag niet eens een (vaste) vrijwilligersbaan.

Ik moet 100% van mijn arbeidstijd beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.

Maar als je jong bent en een opleiding wilt gaan doen,
dan gelden er wellicht andere regels.
Het UWV helpt ook mee om mensen klaar te stomen voor die arbeidsmarkt.
Dus als zij iets zien in die studie, dan kan er wellicht
een regeling worden getroffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag wel mits je de opleiding/studie zelf betaalt. Soms gelden speciale regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor de link. Ik heb het even gelezen; ik zag dat je dan wel geheel beschikbaar dient te zijn voor werk. Wel logisch, maar toch..onmogelijke optie dus.
Altijd in overleg met de instantie die de uitkering verschaft.
Als je het zonder toestemming doet en zij komen er achter krijg je een boete en moet je terug betalen.