Ik kan particulier een huis huren en hoor net dat ik mij daar niet kan laten inschrijven?, wat nu? mijn huis is verkocht en word op 1-2-2012opgelevert

maw, ik moet mij bv bij mijn moeder laten inschrijven maar er niet wonen? kan dat? of kan ik mij ook per postbus ergens inschrijven? Ik weet niets van deze materie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (3)

Als je je niet kunt inschrijven op het adres van het huis wat je gaat huren, dan klopt er iets niet!
Waarschijnlijk heeft de verhuurder dan zijn zaakje niet voor mekaar!

Als je je laat inschrijven bij je moeder, dan heeft je moeder op papier extra huurders/inwoners en kan het problemen geven met de eventuele huursubsidie of belastingvoordeel die ze misloopt.

Als je een uitkering hebt zul je een postadres moeten hebben en geen postbus!

Verder is het erg verstandig om alles eens rustig op een rijtje te zetten en eventuele vragen stellen op het gemeente huis, om zeker van je zaak te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom kunt u zich niet laten inschrijven ??
En wat bedoeld u, u kunt bij de gemeente waar het huurhuis staat niet ingeschreven komen ??

Als je een huis huurt van een particulier hoef je niet als woningzoekende ingeschreven te staan, dat is wel als je een huis via een wooncorporatie van een gemeente wil huren.
Maar particulier kunt u gelijk naar de eigenaar van dat huis en contact zoeken en als u de eerste bent en het huis staat u aan dan is de overeenkomst zo gesloten.

Het kan natuurlijk ook zijn dat u van woonplaats verandert en u in een nieuwe gemeente komt wonen , maar ik zou niet weten waarom u daar niet ingeschreven zou kunnen worden , iedereen is vrij waar je wilt wonen , dus dat moet geen bezwaar opleveren.

Of wil de huurbaas niet hebben dat u zich laat inschrijven ?
Dan zit er een addertje onder het gras, of ze gaan onderverhuren of ze willen uw huurgeld zo opstrijken zonder dat iemand weet dat zij huur ontvangen.
Ze moeten er dan misschien belasting over betalen , wat ze niet willen en dat ze daarom u voorhouden dat u zich niet mag laten inschrijven bij de gemeente omdat het dan bekend is dat deze huurbaas huurgeld ontvangt.
Anders zou ik niet weten waarom en waar u dan niet ingeschreven zou kunnen worden.

Het wordt wel gedaan , illegaal wonen en dan een postadres ergens bij familie onderbrengen zodat je post daar aankomt , maar dat moet je zelf willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms mag een mens wel eens blij zijn als hij of zij ergens mag wonen.Want tegenwoordig voor een hulpactie komen mensen vaak in de problemen.Dat heeft te maken met de bureaucratie.
Het is dus geen onwil,maar voorkomen van onnodige problemen.