Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit de organisatie van de belastingdienst precies in elkaar?

Vraag voor mensen met ervaring (vanuit hun werk aldaar?): ik kreeg deze week over dezelfde toeslag drie brieven, een verstuurd vanuit Roermond, een tweede uit Heerlen en de laatste uit Enschede (terwijl ik zelf in Limburg woon). Aangezien het op mij allemaal nogal verwarrend overkomt en je aan de telefoon ook vaak van het kastje naar de muur gestuurd wordt (ooit letterlijk gehoord uit de mond van een callcentermedewerker, in dit voorbeeld de muur: Maar mevrouw, hoe heeft kastje u nu naar mij kunnen doorverbinden! Een momentje, dan verbind ik u door met de juiste afdeling.) vraag ik me af of en op welke manier er enige logica zit in de organisatiestructuur van de belastingdienst....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
714

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"Das hun slogan maar veelal verval je in de bekende ambtenarij.Hoe de structuur werkt valt voor ons leken moeilijk te bevatten ze weten t vaak zelf niet en net zoals je zegt een callcentermedewerker die trekken ze zo van de straat zonder knowhow Vele belastingservices worden zo afgewimpeld Toen ik in oisterwijk woonde (was werkeloos)werd ik ergens in tilburg te werk gesteld via sociale dienst bij een bedrijf (sorry weet echt de naam niet meer maar is echt waar)Daar werden o.a.vele postbehandelingen verzorgd voor de belastingdienst echt hele stellages vol met de folders en formulieren die je vervolgens bij een brief moest doen via Codeaanmerkingen op de brief aanslag wisten we wat er bij moest check s de kleine lettertjes links onder aan de zijkant van een brief van de belasting AL690 gaat bv over een aanmaning.en zo zijn er vele meer en daar behoren weer folders bij.Het is dus niet zo dat postbehandeling door de belastingdienst word gedaan(kolere ik heb duizenden van die blauwe enveloppen gevuld daar! ja oke ze bekijken t wel maar de postbehandling word vervolgens weer uitbesteed.

Denk je s moet bellen met Belastingdienst/Limburg/kantoor Buitenland zie:http://www.douane.nl/overig/telefoon_buitenland/
Kijk ff op je laatste brieven kijk links onderaan de zijkant daar staat een code (weten leken niet) zeg dat je wil weten hoe t zit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Enschede zit het landelijk buro toeslagen. Waarom je brieven uit van zowel de regiokantoren Heerlen als Roermond krijgt weet ik ook niet,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding