Stel dat 4 mei zou vallen op de eerste maandag van mei, zou dan het luchtalarm ook getest worden? (hypothetisch vraag!)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerst volgende keer dat 4 mei op maandag valt is in 2015.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degene die Nederland zou willen vernietigen zou toch wel het slimst zijn om dat te doen op de eerste maandag van d e maand. Dan wordt er namelijk niemand ongerust als het afgaat.

Het beste antwoord

Als 4 mei op maandag valt is er geen sirenetest.

In verband met de dag van de dodenherdenking wordt er geen sirenetest uitgevoerd als 4 mei op maandag valt. De reden is dat het geluid van het waarschuwingsstelsel voor een groot deel van de Nederlandse bevolking op deze dag negatieve herinneringen kan oproepen. De sirenetest blijft ook achterwege op (religieuze en nationale) feestdagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hopelijk wel de veiligheid van de staat is belangrijker dan de doden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ze hadden net zo goed dan niet kunnen sterven als vrijheid niet belangrijker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dodenherdenking vieren(is dat wel het goede woord?) we immers pas vanaf 8 uur 's avonds, dus ik denk dat het alarm idd. afgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er de mogelijkheid bestaat dat het word uitgesteld, maar vermoedelijk gebeurt dat niet omdat de 2e wereldoorlog al erg lang geleden is, en omdat op 4 mei de bevrijding begon, niet de bezetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Op Dodenherdenking en feestdagen wordt het luchtalarm niet getest. Er wordt dan een maand overgeslagen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik weet ook dat dat zo is. Maar ik kan nergens een bron vinden. Heb jij die toevallig?
AWM
14 jaar geleden
De bron ben ik zelf, Dounja.
En dan heb je het in dit geval uit de eerste hand, gezien mijn betrokkenheid bij dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, geloofwaardig. Als ik kon gaf ik nog een +1... ;-)
Ja dat wordt wel gedaan. Er is een periode geweest dat het niet werd gedaan maar het bleek dat mensen daar meer ongerust van werden