Hoe lang blijft vingerafdruk bewaard bij overheid?

Als u vingerafdruk word gescant voor bijvoorbeeld paspoort of als u een misdaad hebt begaan, hoe lang blijft deze dan bewaard bij de overheid? Voor altijd? Of voor x aantal jaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Wanneer ze ivm een delict genomen zijn weet ik niet beter dan dat ze bewaard blijven.

Voor paspoorten, id's en dergelijke mogen ze niet meer bewaard worden omdat het systeem niet veilig bleek te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je een - omdat dat niet het geval is er wordt nog wel opgeslagen in een databank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals....... Ik denk dat jij het nieuws niet erg gevolgd hebt de laatste tijd.
De vingerafdrukken welke afgenomen worden voor id doeleinden mogen NIET meer bewaard blijven en na uitgifte van het document behoren ze te worden verwijderd uit het systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde de vingerafdruk die nog wel gebruikt wordt voor het paspoort en de afdrukken die al in de databank zijn opgeslaan, Vingerafdrukken uit paspoorten worden voorlopig niet centraal opgeslagen. Maar reeds afgenomen vingerafdrukken worden nog niet vernietigd. http://headlines.nos.nl/forum.php/list_message/166271
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een dag (of paar dagen) later werd in de krant bekendgemaakt dat ze vernietigd zouden worden............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan geen nieuwsbericht vinden van naar de datum 27 April maar het zou kunnen wil je de link voor mij bij je reactie plaatsen lijkt me interesant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gevonden. De datum is ook op de 27 april maar later op de dag. Ik werk bij de gemeente en er is echt 1 vingerafdruk die in de databank wordt opgeslagen niet meer alle vier maar alleen de afdruk die in het paspoort wordt gebruikt. Dit is de informatie die wij doorgeven aan de burger.
ten eerste mbouman het systeem is in 2011 als beveiligd bewezen

uitleg
Om niet te lang hoeven te zoeken bewaren ze je vingerafdruk tot je dood(in sommige gevallen tot na je dood).
De hoge piefen hoeven geen vingerafdruk te laten nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jij het nieuws niet erg gevolgd hebt de laatste tijd.
De vingerafdrukken welke afgenomen worden voor id doeleinden mogen NIET meer bewaard blijven en na uitgifte van het document behoren ze te worden verwijderd uit het systeem.
Bij een misdaad is het voor mij niet geheel duidelijk maar de onderstaande link geeft duidelijkheid over het paspoort of id kaart

Misschien heb je aan de deze link ook nog iets
http://lexius.nl/besluit-identiteitsvaststelling-verdachten-en-veroordeelden/paragraaf3