Wat zijn dé sites voor sociale huurwoningen in Utrecht, Haarlem, Den Haag, Leiden en Delft?

De komende tijd zal er het één en ander veranderen in mijn leefsituatie en ik wil graag mijn woonopties openhouden door me in verschillende steden in te schrijven voor sociale huurwoningen. Google helpt me nog niet heel veel verder... Ik wil graag de meest "officiële" sites. Kunnen jullie me vertellen op welke sites ik moet zijn om me in te schrijven voor sociale huurwoningen in Utrecht (of klopt het dat je hier al moet wonen om je in te kunnen schrijven...?), Haarlem, Den Haag, Leiden en Delft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al die (grote) steden die je noemt, vereisen inderdaad vaak een "binding" met de gemeente om je er te mogen inschrijven. (werk, familie).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je reactie! Van Utrecht had ik dat inderdaad ergens gehoord/gelezen. Heb je toevallig een site voor (één van de) anderen? Met sommige vd steden heb ik op dit moment (nog) wel een dergelijke binding...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Google is your friend ;-)
Voor veel informatie moet je echter diep graven, OF eerst inschrijven (at ga ik natuurlijk niet doen), of zelf (telefonisch) contact openemen met de gemeente.

Antwoorden (1)

Utrecht : https://www.woningnetregioutrecht.nl
Haarlem : https://www.haarlem.nl/woning-vinden-in-haarlem/
Den Haag : https://www.woonnet-haaglanden.nl
Leiden : https://www.desleutels.nl/huren/
Delft: http://www.delft.nl/Inwoners/Wonen_en_leven/Wonen/Huren_en_kopen/Woning_huren

Voor al deze plaatsen geldt dat je in elk geval aan de minimumeisen (leeftijd, maximaal inkomen, recht op verblijf in Nederland) moet voldoen, en soms nog extra voorwaarden ; daarvoor mag je de sites zelf even uitpluizen ;-)

Houd er rekening mee dat de wachtlijsten, zeker zonder urgentie, aanzienlijk zijn. Soms wordt ook gekeken of je in aanmerking komt voor een vestigingsvergunning, waarbij je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen om je in die gemeente te kunnen vestigen. Je mag je niet zomaar in elke willekeurige gemeente inschrijven tot er ergens een plek is ;-)

Er zijn aan de inschrijving als woningzoekende ALTIJD kosten verbonden, soms eenmalig , soms terugkerend per maand.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben een beetje aan het googelen geweest op de gemiddelde wachttijden in deze steden, en hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van de buurt ,het type woning en de huurprijs, liggen de gemiddelden om en nabij de 5 tot 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok, je bent een stuk beter en sneller met GIYF dan ik ;-) Ik ga me even schamen. Super, dank je!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben me een hoedje geschrokken van die wachttijden ; ik ken het alleen maar uit Enschede, en daar is de GEMIDDELDE "wachttijd" 14 weken !!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, het is verschrikkelijk :( En wow! Misschien zal ik Enschede toch maar aan mijn optielijstje toevoegen dan;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De meeste mensen die ik ken hebben minder dan een maand hoeven wachten ; ik denk dat de langere wachttijden OF in het allergoedkoopste segment zitten, OF in de kieskeurige mensen die bij de eerste paar woningen nee zeggen. (Je mag drie keer afwijzen voor je opnieuw moet inschrijven geloof ik). En verder niks (niet-stedelijks) mis met Enschede hoor ; as je er werk kan krijgen, zit je er best goed.