Mag je een toets na een feestdag ?

Het gaat hier om een waarschijnlijke "onverwachte" so.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja waarom niet?
kierkegaard47
7 jaar geleden
Zeker als het onverwacht is. Dan mag er immers vanuit gegaan worden dat je je niet speciaal voorbereid hebt. Of dacht je meer aan je niet lekker voelen wegens teveel gefeest hebben :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@kierkegaard47 Zo werkte bij ons een onverwacht s.o. niet. Je kreeg huiswerk op (leerstof) en meestal kreeg je dan geen onverw. s.o. totdat er wel een keer een onverw. s.o. kwam. Totale paniek voor diegene die het niet geleerd hadden omdat ze dat bewaarden voor een so of pw dat wel altijd gemeld werd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als je HW heb op gegeven gekregen dan mag het wel want dan had je het moeten leren ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja klopt je mag een onverwachts SO krijgen als je er ook huiswerk voor op hebt gekregen. als het onaangekondigd is (geen huiswerk) mag het niet! maar voor het geval dat je wel een SO hebt... veel succes ;-)
kierkegaard47
7 jaar geleden
@MrTomaat, Je zult wel gelijk hebben. Ik had even de link met huiswerk niet gelegd, dacht meer aan een onverwachte toets gewoon om te zien hoe het er met de algemene kennis van het vak voorstond. Maar goed, dan blijft het 'officiële' antwoord denk ik nog steeds dat je verondersteld wordt je huiswerk te maken, dus dat je dan eerder even zou moeten nakijken in het reglement of er een regel is dat er na een feestdag of na x dagen aaneengesloten vrij geen husiwerk opgegeven mag worden.

Antwoorden (2)

Dat mag. Of je school moet dit zelf specifiek hebben uitgesloten in haar reglementen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat mag gewoon
De meeste scholen houden aan na een vakantie van minimaal 5 dagen ( weekend telt niet mee) dat er dan geen toets mag gegeven worden maar het is geen wet.
Klanten mogen mij dinsdag toch ook weer lastig vallen.