De vertegenwoordigers van een land in de VN worden afgevaardigd door de lidstaat. Meestal hebben deze mensen een politieke achtergrond of expertise en hebben ze al eerder ergens als afgevaardige gefunctioneerd. (Voorbeeld: http://www.un.org/press/en/2005/bio3702.doc.htm )

"Mr. Majoor holds a master’s degree in civil law from the University of Leiden. He received diplomatic training at the Ministry of Foreign Affairs and the Institute for International Relations in The Hague. "

Hieruit valt ook wel af te leiden dat het opleidingsniveau om als diplomaat bij de VN te werken vrij hoog is, een studie in rechten is dus zeker nodig om mogelijk hiervoor in aanmerking te komen.

Een aantal studies die hier goed op aan zouden sluiten:
http://en.mastersinleiden.nl/programmes/rechtsgeleerdheid/nl/introduction
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erg moeilijk om hier goede informatie over te vinden, hoe afgevaardigden gekozen worden is niet erg duidelijk. Wel lijkt hier meestal een carriere als diplomaat aan vooraf te gaan, maar het is niet makkelijk om in deze positie te komen. Veel succes als je dit wil gaan doen!
Internationaal Recht/Europees Recht of Politicologie (Internationale Betrekkingen). Eventueel Bestuurskunde. Je moet wel vloeiend Engels of Frans kunnen spreken, dat is de werktaal van de VN. Je kunt als jongere/student ook vertegenwoordiger worden.