Hoe word de gemiddelde eindcijfer berekend bij het schoolexamen en centraalexamen?

Ik wil graag naar Havo 4, maar mijn school eist een gemiddelde 6,8. Moet ik dan voor alle examens minstens een 6,8 halen, of worden alle cijfers van de CE en SE dan op elkaar gegooid en dat daar vervolgens een cijfer uitkomt?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Normaal gesproken gaat het dan om het gemiddelde eindcijfer.

Dus: per vak bij elkaar tellen (eindcijfer schoolexamen + eindcijfer centraal examen), gedeeld door 2.

Dit voor alle vakken doen.

Die uitkomsten bij elkaar tellen en delen door het aantal vakken.

Overigens mogen scholen sinds het schooljaar 2016/2017 zelf hun beleid hierin bepalen. Veel scholen hanteren echter nog steeds dat gemiddelde eindcijfer van 6,8 om (na slagen) van mavo 4 naar havo 4 te kunnen gaan.
Computoon