Wat is een goede opleiding voor het maken van games?

Ik wil over een tijdje een opleiding gaan volgen. Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp games. Ik wil later ook games gaan maken. Wat is een goede opleiding voor het maken van games?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op o.a. de HKU kun je een opleiding Game Design volgen: http://www.hku.nl/Opleidingen/GamesEnInteractie/GameDesign.htm
De volledige naam van de opleiding is 'Bachelor Creative Media and Game Technologies in Game Design'

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de HKU gelden toelatingseisen, je moet dus al een portfolio opgebouwd hebben om te laten zien dat je gemotiveerd bent en de opleiding aankan.

Nog een kleine kanttekening, ik vond ook dit artikel dat de arbeidskansen niet groot zijn op deze markt: http://www.wouterbaars.net/blog/2008/08/27/ga-vooral-geen-gamedesign-studeren/
Houd dit wel in het achterhoofd. Je kunt er ook voor kiezen om een opleiding als HBO Informatica te doen, dan leer je ook wel dingen die te maken hebben met games en dergelijke maken, maar heb je uiteindelijk veel meer arbeidskansen.
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Mooi antwoord (vooral laatste toevoeging).
Verschil is WAT ze bouwen, beter de kennis hebben om van alles te bouwen dan alleen je horizon te versmallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Wilde dit nog even bijvoegen:
http://www.gamekings.tv/?s=hku Een van de presentatoren van GK komt van die opleiding en zodoende heeft GK heel wat items over de HKU.