Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik allemaal doen om met een havo diploma dierengeneeskunde te sturen?

Ik heb alleen maar een havo diploma met als pakket economie en maatschappij. Nou wil ik graag dierengeneeskunde gaan sturen maar hiervoor heb je een vwo diploma nodig en de vakken natuurkunde scheikunde en biologie, die ik allemaal niet heb. Weet iemand of er een bepaalde toets is ofzo die kan doen om dit allemaal te halen? Of moet ik perse eerst mijn propedeuse gaan halen op de hbo en deze vakken behalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
857
Amadea
7 jaar geleden
Heb je dat havodiploma nét, dan kun je naar VWO 5 gaan om het volgende diploma binnen te gaan halen. Heb je het al langere tijd en ben je inmiddels 21 geworden, dan kan je het op andere manieren proberen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals het VAVO (volwassenen onderwijs).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor die "toets" (colloquium doctum) moet je wachten tot je 21 bent. Er wordt getoetst op VWO-niveau.

Toegevoegd na 10 minuten:
Een andere optie is naar het volwassenenonderwijs gaan en daar de juiste profielvakken volgen op VWO-niveau. Na het behalen van het doploma kun je dan naar de universiteit.

Naar het "gewone" dagonderwijs VWO gaan, zal waarschijnlijk niet gaan. Je hebt een "verkeerd" profiel om de juiste vakken te kunnen volgen op VWO5-niveau.
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding