Misschien wel...

Een school die mbo opleidingen geeft heeft vaak ook een doorstroom mogelijkheid om vanuit daar 1jaar havo te kunnen gaan doen.

Je moet eens bij zo een school informeren of ze een 'service centrum' hebben. Daar word je geholpen bij het zoeken naar de juiste opleiding.
Ook doen ze dan wel eens (als ze het idee hebben dat die mogelijkheid er voor jou is) een soort IQ test afleggen. Als bij die test blijkt dat je havo aan kan dan willen ze wel eens een uitzondering maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, als je vmbo-TL 4 hebt afgerond begin je in havo 4 en in havo 5 moet je eindexamen doen.
12 jaar geleden
Nee, of je moet gemiddeld een 9 staan, misschien dat het dan zou lukken, maar weinig kans hoor.
Mijn zoon is ook aangenomen op de HAVO op grond van zijn motivatie, cijfers en IQ. Hij moet straks alleen zijn diploma laten zien en dan wordt de rest afgehandeld.
Hij gaat dan naar havo 4 om eerst op het niveau van havo te komen. Havo5 zou erg moeilijk worden, want daarvoor heeft vmbo geen leerstof op havo niveau gegeven.
Havo4 zou je dus kunnen zien als een aansluiting op vmbo5 als dat er zou zijn. Bij havo 5 zou het kennisverschil te groot zien.
amc
12 jaar geleden
Dat hangt van je leeftijd af je zou kunnen proberen je Havo te halen in het volwassenen onderwijs er zijn veel ROC 's die de volwassenenhavo opleiding aanbieden overal in Nederland dit gebeurd dan meestal met gemeente steun die je via de desbetreffende school kan aanvragen. Altijd proberen ook al ben je jonger dan 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit kan niet.
Als je je examen VMBO-T hebt gehaald kun je naar de HAVO. Je komt dan in havo-4 terecht. Je bent dan dus nog 2 jaar bezig om je havo diploma te halen.
Ik heb ook de overstap gemaakt van vmbo naar havo en zit nu in havo 4. Ik vind het goed te doen.
Het grootste verschil is de hoeveelheid huiswerk.
Op het VMBO was ik in een half uur of uurtje klaar en nu zit ik soms wel 3 of 4 uur per dag aan mijn huiswerk. Ook is de havo natuurlijk iets moeilijker dan het VMBO maar dat valt mee vind ik. De meeste mensen vinden Havo 4 moeilijker dan havo 5 dus als je havo 4 haalt haal je zeker je examen in havo 5.