Hoeveel meegerookte sigaretten staat gelijk aan een zelf gerookte sigaret, qua hoeveelheid geïnhaleerde schadelijke stoffen?

Volgens milieudefensie is de buitenlucht in mijn gemeente zodanig vervuild dat wee een dagelijkse hoeveelheid schadelijks stoffen inhaleren die vergelijkbaar is met 5,1 sigaretten MEEroken. Maar meeroken kan in mijn beleving alles opleveren dat tussen niets en een hele sigaret zit. Dus welke maat hanteert milieudefensie voor een "meegerookte sigaret"?

Toegevoegd na 21 uur:
https://milieudefensie.nl/luchtkwaliteit/nieuws/we-roken-per-dag-vijf-sigaretten-mee-door-vieze-lucht-in-nederland

7 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Er is geen exact antwoord op deze vraag. De hoeveelheid schadelijke stoffen die geïnhaleerd wordt bij het meeroken is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de hoeveelheid rook, de afstand tot de bron van de rook en de duur van de blootstelling.
Bronnen:
4 maanden geleden