Houdt uw gebruikte frituurvet en frituurolie uit het milieu!

Uit gebruikte frituurvetten en frituuroliën kunnen grondstoffen teruggewonnen worden voor nuttige toepassingen zoals biobrandstof (biodiesel). Hierdoor komen er minder schadelijke stoffen in het milieu.

Hergebruikfrituurvet.nl heeft op strategische punten in Nederland inzamelcontainers staan waar u uw gebruikte frituurvet of frituurolie in kunt leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaak hebben supermarkten een container staan waar je 't kwijt kunt. Anders de gemeentelijke millieustraat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sommige wijken komt de gemo kar lans daar kan je ook je nagellak verf olie en batterijen kwijt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene gemeente hanteert een andere regel dan de andere.
In de gemeente Haarlemmermeer bijv. mag je het gewoon bij het restafval deponeren.
In weer andere gemeenten mag je het inleveren bij de chemokar.
Er is dus geen eenduidig beleid in deze.
Frituurvet is een plantaardig ongevaarlijk afvalproduct en het kan dus geen kwaad om het bij het restafval te gooien.