Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan me vertellen welke friese staartklok dit is ?

Mijn schoonmoeder heeft ons deze klok geschonken, ze heeft hem 30 jaar geleden gekocht van een kokkenmakerij uit Heerenveen (staat er acher op op een metalen plaatje, geef foto van gemaakt anders moest ik de klok van de wand halen) ze heeft destijds 2799,00 GULDEN voor betaald. echter ik kom deze klok nergens tegen wie kan me helpen en me vertellen welke geluiden ie hoort te maken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
568

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien kun je het beste naar De Friesche Klokkenmakerij, Heideburen 57, 8441GM Heerenveen bellen met de telefoonnummer 0513623985. Wellicht is het een handgemaakte staartklok.

Als deze staartklok uniek is, dan zou het zeer moeilijk te zoeken op het internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ie hoort te tikken, te slaan en muziek te maakn. Het is een nieuwe klok. Geen klassieke. De klassieke hebben vrijvel altijd 1 gewicht met een wekker werk.
Deze heeft gaandwerk, slag en westminster speelwerk. Het lijkt mij voorzien van een duits hermle uurwerk. Kast en wijzerplaat zullen waarschijnlijk handgemaakt zijn wat destijds de prijs opdreef. De klokken zijn helaas in de handel niet heel veel waard omdat er weinig belangstelling voor is bij jonge mensen. Vroeger waren dit soort klokken een rijk bezit. Zoals dat nu een grote televisie is. Een mooi interieur stuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding