Wie kan me vertellen welke friese staartklok dit is ?

Mijn schoonmoeder heeft ons deze klok geschonken, ze heeft hem 30 jaar geleden gekocht van een kokkenmakerij uit Heerenveen (staat er acher op op een metalen plaatje, geef foto van gemaakt anders moest ik de klok van de wand halen) ze heeft destijds 2799,00 GULDEN voor betaald. echter ik kom deze klok nergens tegen wie kan me helpen en me vertellen welke geluiden ie hoort te maken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien kun je het beste naar De Friesche Klokkenmakerij, Heideburen 57, 8441GM Heerenveen bellen met de telefoonnummer 0513623985. Wellicht is het een handgemaakte staartklok.

Als deze staartklok uniek is, dan zou het zeer moeilijk te zoeken op het internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ie hoort te tikken, te slaan en muziek te maakn. Het is een nieuwe klok. Geen klassieke. De klassieke hebben vrijvel altijd 1 gewicht met een wekker werk.
Deze heeft gaandwerk, slag en westminster speelwerk. Het lijkt mij voorzien van een duits hermle uurwerk. Kast en wijzerplaat zullen waarschijnlijk handgemaakt zijn wat destijds de prijs opdreef. De klokken zijn helaas in de handel niet heel veel waard omdat er weinig belangstelling voor is bij jonge mensen. Vroeger waren dit soort klokken een rijk bezit. Zoals dat nu een grote televisie is. Een mooi interieur stuk.