Bestaan er nog kannibalen?

Kannibalisme onder dieren komt zeker voor maar bestaan er ook nog stammen waar men aan kannibalisme doet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
37.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een enge vraag, zo vlak voor het slapen gaan!

Het beste antwoord

Dit is waar, kannibalen bestaan nog steeds, er is dan wel maar één bekende stam in de hele wereld, maar dat is het bewijs dat ze bestaan. Deze stam is ontdekt eind 1995, door een Spaanse ontdekkingsreiziger. Na veel onderzoek te hebben gedaan, werd 10 jaar en 6 expedities later eindelijk de kannibaalstam gevonden. Deze stam bevind zich op het eiland Papoea Nieuw-Guinea, maar waar was lange tijd een raadsel. Dit komt omdat de kannibalen nomaden zijn, ze trekken rond, van de ene kant van het eiland naar de andere. Als ze honger krijgen, vangen ze een mens en eten deze op. Deze kannibalen hebben geen idee van de westerse beschaving. Ze weten wel dat er andere stammen zijn, maar dit beperkt zich tot de kleine dorpjes op het eiland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja.

Toegevoegd na 3 minuten:
en zie hier http://www.kennislink.nl/publicaties/is-kannibalisme-menselijk

en hier
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2003/09/08/2193993/Schouten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar jaar geleden was er een Duitsers die een ander wilde opeten. Dus ja, het bestaat nog steeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel in japan,in nederland niet meer op dit moment althans bekende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag is pas geweest, maar dit is zeer waarschijnlijk. Ik ben de naam van de ziekte vergeten maa die steekt de kop weer op. Het is de menselijke variant op gekke koeienziekte en komt voor bij mensen die mensenvlees eten en met name de hersenen. Je moet even op het forum kijken en dan krijg je een uitgebreid antwoord met een link

Toegevoegd na 2 minuten:
We praten hier overigens over nieuw guinea . En de ziekte heet Kuru

Toegevoegd na 11 minuten:
Antwoord van de vorge keer gevonden:
papua new guinea komt het nog wel eens voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
De laatste menseneters
In de jungle van het Zuid-Oostaziatische eiland Nieuw Guinea leven vandaag de dag nog mensen die beschrijven kunnen hoe mensenvlees smaakt. Ondertussen is kannibalisme daar sinds 50 jaar officieel verboden. Toch zijn er aanwijzingen dat dit niet door iedereen wordt nageleefd. Zo duiken er nog steeds enkele gevallen van de ‘Kuru ziekte’ op, de menselijke variant van de Gekkekoeienziekte. Als veroorzaker geldt het traditionele gebruik van de stam, dat vlees en mogelijk ook de hersens van de gestorvene opeet.

Drama in de sneeuw
Op 12 oktober 1972 stortte in de Chileense Andes een passagiersvliegtuig neer. 45 inzittenden waren aan boord, waaronder een rugbyteam uit Uruguay. Twaalf mensen stierven tijdens of direct na het neerstorten. De ijskoude temperaturen van tot -40˚C eisten meer en meer slachtoffers. Om niet door honger te sterven, besloten de overige het vlees van de doden te eten. Na 72 dagen in sneeuw konden 16 overlevenden gered worden. Meerdere boeken en filmen zijn over dit drama gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kannibalen: Japanners zijn het lekkerst!
De Italiaanse fotograaf Iago Corazza heeft de moedige missie ondernomen om naar de diepe jungle van Papoea-Nieuw-Guinea te trekken. Daar huizen de laatste kannibalenstammen van deze planeet. Hij hoorde kannibalen getuigen over de smaak van mensenvlees. Kannibalen vinden blanken te zout smaken, maar zijn dol op Japanners. Samen met de Duitse antropologoe Olga Ammann bundelde Corazza zijn ervaringen in een boek. Daarin lezen we: "Het vlees van blanken rook te sterk en smaakte te zoutig. Het liefst eten de kannibalen Japans mensenvlees. Dat wordt enkel overtroffen door het vlees van hun eigen vrouwen". Hoewel kannibalisme al meer dan vijftig jaar verboden is op het enorme eiland, zijn er nog altijd stammen in afgelegen gebieden die zich aan mensenvlees vergrijpen. Dat blijkt onder meer uit het steeds weer terugkeren van de Kuru-ziekte (ook wel trilziekte genoemd), die enkel door kannibalisme kan doorgegeven worden.