Is het nou 'Pinguin' of 'Penguin'?

Als je op Google zoekt, krijg je bij beide het dier. Wat is het nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, goeievraag... als ik in google zoek op olifant krijg ik plaatjes van het dier, maar als ik google op elephant krijg ik dezelfde plaatjes ook...

Antwoorden (3)

Pinguïn is Nederlands en penguin is Engels.
12 jaar geleden
In het nederlands pinguin, in het engels penguin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De juiste schrijfwijze is 'Pinguïn', meervoud is 'Pinguïns'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom al die minnen? dit is een correct antwoord. + van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men legt niet uit wat penguin is, dat lijkt me wel belangrijk in zo'n antwoord.