Zijn er bepaalde eisen voor een binnenspeeltuin voor kinderen van 3 tot 6 jaar?

Ik ga een multifunctionele kunstruimte inrichten voor kinderen van 3 tot 6 jaar. Dat word een soort speeltuin/ontdekplek, een plek om voor te lezen en ruimte waar kinderen kunst kunnen ontdekken. Het is belangrijk dat stoelen en tafels niet te hoog zijn, dat ze nergens vanaf kunnen vallen en dat ze zich nergens aan kunnen bezeren. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn verschrikkelijk veel wettelijk vastgestelde(!) eisen waaraan een (binnen)speeltuin moet voldoen!!
Zo moet een een minimum aantal cm tussen de toestellen zitten, juiste ondergrond, nooduitgangen, goedgekeurde toestellen, onderhoud moet goed geregeld zijn.
Kijk eens op keurmerk.nl voor nadere uitleg en bepalingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sluit een verzekering af die eventuele ongelukken dekt.
Je bent aansprakelijk als er iets fout gaat.
Zeker als je dingen zelf gaat maken. Ik weet niet eens of dat wel mag. Daar kunnen ze bij de verzekering meer over vertellen. Ik zou als richtlijn nemen, dat je kan doen wat ze verzekering.
Vroeger maakten ouders op de basisschool nog wel eens hele mooie klimtoestellen enzo. Dit is tegenwoordig geen optie meer, er moet een keurmerk opzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las je vraag denk ik iets teveel als "speeltoestel"
Stoelen enzo zullen in Nederland, als ze van een merk zijn, altijd in orde zijn. Ik zat nog aan de vloer te denken. Kleintjes zullen sowieso vallen, dat doen ze thuis ook. Hoe zachter hoe beter, zolang het maar schoon te maken is. Het ligt aan het doel, maar een ruimte met alleen zachte zit/hang/lig/tafel dingen lijkt me wel wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en oja: leuk project!
Ik zou de regels voor kinderdagverblijven en peuterspeelzalen opzoeken betreffende meubilair. Deze kan je vast op internet vinden met google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(regelgeving speeltoestellen) intypen onder google. Let wel, het is een woud waar je doorheen moet en snel onderschat
Stopcontacten HEEEL goed afsluiten/afbakenen. Geen messen. Ronde tafelranden. Niet in de buurt van deuren (vingers tussen de deur)