hoe kan ik makelijk(en het liefst zo snel mogelijk) engels leren?

ik ben 12 zit op gymnasium 1 in mijn klas zitten heel veel kinderen die met de paplepel engels in gegoten kregen. ik niet na ds spelletjes en gewoon af en toe wat woordjes ben ik niet echt goed in engels. mijn vader spreekt behoorlijk wat engels voor zijn werk maar zegt zelf geen goede leraar te zijn, het engels op school (cambridge engels) word gegeven door een vrouw die eigenlijk niet eens zo goed engels kan, soms begrijp ik haar dus ook niet. ik zou het heel fijn vinden om het gewoon goed te kunnen voor nu en voor later, ik wil eigenlijk ook wel wat grammatica weten ik leer wel snel: als ik het eenmaal snap kan ik het (bijna altijd) ook wel.

sorry voor de hoge eisen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let je ook op je Nederlands? En verder goed opletten in de Engelse les. Na een jaar kan je al behoorlijk Engels spreken hoor. Tenminste zo was het bij mij.

Antwoorden (11)

Damare,
Een taal leren gaat het beste als je in een omgeving bent waar die taal gesproken wordt. Nu zit je in 1 gym, en is het niet altijd makkelijk om zomaar even weg te zijn. Maar misschien kan je je vader overtuigen met jou af en toe een paar dagen in Engeland te zitten? Of je kan kijken of er geen uitwisselingsstudenten zijn waar je mee op zou kunnen trekken.

Daarnaast kan je natuurlijk TV (films) kijken ed. Maar het echt gebruiken (Spreken) is de manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar programma's op BBC en luister naar de "muziek" in de woorden. Zo leer je de goede klemtonen leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een makkelijke manier is naar de tv kijken en luisteren en de nederlandse ondertiteling lezen..
daarnaast zou je ook naar de bib kunnen gaan en cd huren voor beginnend engels.. en engelse boeken gaan lezen ..er zijn zoveel mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met leuke, niet te moeilijke Engelse kinderboeken lezen. Of kijk films die je al kent, maar dan zonder de ondertitels. Vraag je vader of hij geregeld een tijdje alleen Engels tegen je wil praten en probeer het dan zelf ook tegen hem te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw geval is het misschien handig om bijles te nemen van iemand die echt goed Engels kan. Het liefst een Engelsman/vrouw.

Zet een advertentie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe goed kan je opschieten met de kinderen in je klas? Als zij zo goed spreken vraag dan of ze met jou in pauzes enzo ook engels willen praten, dan pik je het snel genoeg op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een goed idee, maar ik denk niet dat het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want???
Een taal leer je het best door hem te gebruiken.

Passief door naar Engelstalige tv (wellicht met ondertitels) te kijken en naar Engelstalige muziek te luisteren.

Boeken lezen helpt ook erg goed. Bij de bieb hebben ze wel boekjes voor beginners. Het geeft niet als je niet meteen alle woorden snapt, als je het verhaal maar kunt volgen. Wellicht wordt een woord later duidelijk uit de context. Wil je het echt weten, kun je het natuurlijk altijd opzoeken in een woordenboek, maar dat moet je niet teveel doen.

Wat ook helpt is veel met Engelstaligen spreken (en dan gewoon praten en je niet druk maken over of je het wel helemaal goed doet). Ik heb een poos een online spel gespeeld en daar waren mensen die in het begin nauwelijks Engels konden spreken, maar na een tijd er redelijk goed in werden. Puur doordat ze veel in contact kwamen met mensen die het Engels wel beheersten.

Vragen over grammatica en dergelijke zou je kunnen stellen op fora. Bijvoorbeeld deze: http://groups.yahoo.com/group/dutch-english-study-group/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelse boeken lezen en engelse liedjes zingen/uitzoeken! Op een leuke manier met de Engelse taal in contact komen.

Misschien moet je je wel afvragen of een taal 'makkelijk en snel' te leren is. Ligt er natuurlijk aan welk niveau je wilt behalen! ;)

Er zijn ook audio cursussen te krijgen. Kan ook een 'makkelijke' manier zijn. Je krijgt dan het Engels te horen van mensen die Engels zijn of het erg goed kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
engelstalige films kijken met engelse ondertiteling, 888 op ceefax, het engelse teletekst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels is echt een makkelijke taal. Met jouw intelligentie zal je de - naar jouw idee - achterstand inlopen. Vraag je naaste omgeving engels te spreken en lees, correspondeer en luister alleen in het Engels met 2 maanden ben je - mits je dit dagelijkst doet - helemaal 'bij'. Tijdens de mijnwerkersramp hebben mijn kinderen (13 en 12) de hele tijd CNN gekeken. Ongemerkt pik je heel veel op, je zal het verschil al na een week merken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het zelfde robleem en ik heb alle seizoenen van friends gekeken en daarna alle seizoenen van desperste housewives. het klinkt heel raar maar het heeft me echt geholpen, ik sta nu een 8 en ik stond een 4.

maar je moet natuurlijk wel zonder ondertiteling kijken.