Op welke mogelijke manieren nemen ze in verschillende talen en landen de telefoon op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.8K

Het beste antwoord

Nederlanders zijn niet de enigen die hun naam zeggen wanneer ze de telefoon opnemen. Ook Duitsers doen dit! Daarbij gebruiken ze in toenemende mate zelf het woord mit. "Hallo, mit A." Misschien is dat Nederlandse invloed. Duitsers gebruiken het woord bei als in "bei Schröder" als de Schrödertjes hun thuistelefoon opnemen.
Ook Denen, Finnen en Zweden zeggen vaak hun voor- en achternaam als ze zich aan de telefoon melden. Amerikanen nemen meestal op met hello , maar in het zakelijk verkeer noemen ze soms hun achternaam.
In veel andere culturen wordt de telefoon met enige achterdocht bekeken. Want je weet maar nooit wie er belt. Is diegene wel van de juiste kaste/geslacht/ethnische achtergrond om met mij te mogen spreken? Daarom noemen veel volken hun naam niet als ze de telefoon opnemen.

Nog een paar voorbeelden:
Japan...............................Moshi-moshi | Hai!
Latijns-Amerika................Diga(me) | Oigo | Bueno
Rusland............................Da?
Hong Kong.......................Wei?
Frankrijk /Turkije..............Allo
India................................Hello
Iran / Afghanistan............Balay
Vietnam............................Xin chào!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gevonden! Leuk om te weten.

Andere antwoorden (10)

Met de linker hand.
Met de rechter hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, heel flauw, maar ik geef je er een puntje voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He gatver, dit vraagt om een plus..
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk toch? Een heel juist antwoord, dus +.
In Italië nemen ze de telefoon op met de kreet: "Pronto!".
Dat betekent letterlijk: "Klaar", in de zin van: de verbinding is tot stand gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wilde ik inderdaad weten. Zijn er wellicht nog andere voor ons vreemde voorbeelden in deze categorie?
In Bulgarije roepen ze "Alo!" en in Turkije roepen ze "Efendim!".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in turkije zeggen ze ook alo. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan best zijn, maar als ik bel wordt dat dus nooit gezegd. Het is altijd "efendim" en dat is niet omdat ze zien wie er belt want mijn nummerweergave heb ik uitstaan.
In Amerika zegt men: hello.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Frankrijk: Allo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland zeggen wij:
Hallo, u spreekt met ...... en dan noem je je naam.

Dat is in de meeste andere landen niet zo.
Hoezo? De beller weet wie die belt, maar de ontvanger
weet niet wie er opbelt.

Dus in andere landen wordt bijna altijd gezegd:
hallo, of ja, en dan in de eigen taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant. Waar zou dit vandaan komen? Blijkbaar zijn Nederlanders meer open over hun identiteit en zeggen we dus onze (volledige) naam bij het opnemen van de telefoon. Persoonlijk neem ik een onbekend nummer altijd op met 'hoi' of 'hallo' en de huistelefoon met enkel mijn voornaam.
In Japan zegt men "Moshi Moshi" als men de telefoon opneemt.
Als ik gebeld word door mijn oom uit Canada bijvoorbeeld, dan zegt hij zijn naam niet, dus dan moet ik maar raden wie ik aan de lijn heb. In landen zoals de VS en Canada is het heel normaal dat je je naam niet zegt als je belt, alleen "hello".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
evenveel manieren als er talen zijn. Hiiii vind ik ngwel de meest slome.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Polen zeggen ze tak su ham. Ja zeg het maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Spanje: Digame ( zeg het maar)