Er van uit gaan? Ervan uitgaan? of: Er vanuit gaan? Kan ik er van uit gaan dat iemand dit weet?

gebruik ik vaak in brieven, maar ik weet nooit goed de juiste spelling...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.8K

Het beste antwoord

Het is; " er vanuit gaan".

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=90

Als je deze link volgt zie je dat het "ERVAN UITGAAN" is. Ik had het via Google gekeken maar mijn link boven is Nederlandse taal en die weten het waarschijnlijk beter.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

google: er van uit gaan

Toegevoegd na 36 minuten:
Om de stroom van minnetjes te stoppen: het is "ervan uitgaan".

Maar vragen die zo makkelijk met google te beantwoorden zijn mogen van mij best kort en bondig worden beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er van uit,dat het er van uit gaan is. Nu ga ik er van door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ervan uitgaan, dat het bijwoordje 'er' met een voorzetsel erachter altijd aan elkaar moet worden geschreven.
Voorbeelden: erop, eronder, ernaast enz.