Wat betekent het wanneer iemand zegt : "het ging zo goed, maar toch gewhammed"?

Er werd op de radio geen context gegeven. Via google kan ik de definitie niet vinden.

5 jaar geleden
in: Taal
2.9K
Amadea
5 jaar geleden
Misschien bedoelen ze dat er een liedje van Wham werd gedraaid, terwijl gehoopt werd dat "Last Christmas" dit jaar nou eens niet te horen zouden zijn.
LeonardN
5 jaar geleden
In de context van EN de radio EN kersttijd, is dat geen hele slechte optie, zie ook:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=whammed (betekenis 2)

Het beste antwoord

Op dit moment is er via sociale media weer een nieuwe challenge.
En dat is zorgen dat je het nummer last christmas van gaan niet hoort.

Dat is nogal een hele uitdaging in deze tijd van het jaar. Aangezien je dit nummer op elke radiozender wel kan tegenkomen.

Waarschijnlijk heeft de uitdrukking met deze challenge te maken.
Het ging goed, maar helaas toch het nummer van even gehoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Dit lijkt het juiste antwoord te zijn:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018/12/challenge-vermijd-last-christmas-van-wham
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=whammed Contextueel volledig kloppend iig.
Erna55
5 jaar geleden
Ik denk dat dit inderdaad het juiste antwoord is.

Andere antwoorden (1)

Wham betekent oa "meppen", ik denk dat je naar de context moet kijken voor de betekenis. Het klinkt als "eruit geknikkerd", maar weet niet of dat klopt.
Toevoeging:
Niet het antwoord wat in deze context bedoeld werd. Zie het beste antwoord voor "de oplossing"
Toegevoegd op 20 december 2018 21:02: tekst
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Ik had je geplust, Niet het beste antwoord, maar zeker geen min waard.
KennisDelen
5 jaar geleden
Thanks 7890 (reactie moet uit 10 karakters bestaan - tsja, dan maar zo