Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zeg je 'woekerende planten' in het Engels?

Toen ik het op Google opzocht, zag ik alleen de betekenis voor woekeren als in woekerende rente bijvoorbeeld. Vandaar dat ik het hier vraag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is bij mijn weten geen Engelse versie van dit werkwoord. Wel zijn er natuurlijk manieren om het uit te drukken; de beste lijkt mij met "rampant". Dat komt van het werkwoord "rampage" en het bijwoord is "rampantly".

- "I'm trying to remove the rampant weeds in my garden."
- "The weeds are rampaging all over my garden."
- "The weeds in my garden are spreading rampantly."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overgrowing plants.

From the road over the lane along a wall, stacked until the tiniest stone and overgrown with everything that wanted to rank on it.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uit bron : However, if your plants have become overgrown and leggy, don't despair. Most plants can be renovated to bring them back to their ideal form. Although you can prune houseplants any time of year, radical pruning is best done in the spring at the start of the growing season. The plant will looks sparse for a while, but should quickly sport lush new growth.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Overgrowing is gewoon ergens overheen groeien, dat is wat anders dan woekeren.
"Invasive plants" lijkt mij een goede vertaling.

De betekenis van "invasive" is de neiging hebbend om overvloedig te verspreiden en ongewenst of schadelijk te zijn.
(Lees meer...)
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een "invasive plant" is meer een plant die goed kan groeien buiten zijn natuurlijke habitat. Oftewel een plant die kán woekeren, niet een plant die woekert.
Antoni
7 jaar geleden
Dank voor je aanvulling, @SadBunny!
voor woekerende planten kun je de vertalingen:

increase rapidly, rapidly growing plants, multiplying

Het beste is nog proliferating plants

Toegevoegd na 10 minuten:
In het Nederlands betekent proliferatie ook uitbreiding of woekering

Proliferation: a rapid and ofen excessive spread or increase -

Proliferatie: een snelle en meestal excessieve verspreiding of vermeerdering

Toegevoegd na 38 minuten:
ofen excessive = often excessive
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jouw varianten betekenen volgens mij niet woekeren maar gewoon snel groeien. Voor woekeren is iets meer nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Woekeren - Heel snel over alles heen groeien.
Proliferate - woekeren http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/Proliferate
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan mijnwoordenboek.nl wel zeggen, maar volgens mij is dat een slechte vertaling :) http://www.dictionary.com/browse/proliferate proliferate verb (used with or without object), proliferated, proliferating.
1. to grow or produce by multiplication of parts, as in budding or cell division, or by procreation.
2. to increase in number or spread rapidly and often excessively. Mijns inziens zit bij "to proliferate" die extra connotatie van "overal overheen" of "ten koste van andere dingen" er niet in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik houd het er toch maar op wat een Engelsman mij zojuist heeft verteld.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding