wat is een lustkapper?

ik zag op internet : 'lustkapper betrapt ' wat is een lustkapper?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
4.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank u voor het beantwoorden van mijn vraag

Antwoorden (1)

Een lustkapper benadert jonge meisjes en vrouwen met de vraag of hij aan hun haar mag zitten. Zo'n man krijgt een kick van vrouwenhaar.

Toegevoegd na 1 uur:
Citaat:
"Hij benadert vrouwen op straat, of belt ze op, of klopt bij hen thuis aan. Dan vertelt hij dat ze prachtig haar hebben en dat hij nog een model zoekt om te knippen, kosteloos." Als vrouwen hierin meegaan, komt er van knippen meestal weinig terecht. "Hij friemelt wat in het haar, smeert er wat middeltjes in of hangt er een speldje in", zegt de woordvoerder."
SimonV
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
is het nodig dat hij het vráágt ? Ik zou me er ook iemand bij kunnen voorstellen die zich voordoet als gewone kapper, en dat dan tijdens het kappen blijkt dat hij er, laten wij zeggen, niet op uitsluitend professionele wijze mee bezig is ...
SimonV
9 jaar geleden
Dat is geen lustkapper... Ik heb geen bron gevonden waarin wordt vermeld dat een lustkapper ook echt kan knippen.
kierkegaard47
9 jaar geleden
:) Ik denk dat er sowieso geen echte definitie voor het woord is. Het woord is denk ik slechts bedacht om déze man aan te duiden (maar wel vroeg ik me af wat er precies onder zou gaan vallen, mocht het wel een gangbaar woord worden).
Amadea
9 jaar geleden
Precies, kierkegaard. Dat staat in mijn antwoord. Maar iemand vindt dat niet waardevol. Toch is dat de juiste informatie.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
wel mooi dat hij er een speldje in hangt