Bestaat er een woordenboek Nederlands-Koreaans?

Te koop in een boekwinkel of online te bestellen. Het liefst in regio rotterdam. Nederlands-Koreaans of Koreaans-Nederlands

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
2.9K
Amadea
10 jaar geleden
Er bestaat wel zo'n woordenboek, maar of je dat in Rotterdam kunt bestellen weet ik niet:

Woordenboek Nederlands-Koreaans / Kim Yŏng-jung ; Paula Kim-Koeck kongp'yŏn
Seoul : Han'guk oegugŏ taehakkyo, ch'ulp'anbu, 1996.
2538 bladzijden op een formaat van 19 cm
ISBN 89-7464-090-2
SimonV
10 jaar geleden
In principe is een boek met ISBN-nummer toch in elke boekwinkel te bestellen?
Amadea
10 jaar geleden
Nee, zeker niet als het al meer dan vijf jaar oud is. Dan moet je feitelijk in Seoel antiquarisch gaan zoeken...
SimonV
10 jaar geleden
Dat wist ik niet. Bedankt!
SimonV
10 jaar geleden
Je zou een tweedehands Engels woordenboek kunnen overwegen: http://www.marktplaats.nl/a/boeken/woordenboeken/m749947070-oxford-advanced-learner-s-dictionairy-current-english-korean.html

Antwoorden (1)

Ja, er is een woordenboek Koreaans-Nederlands. Onder redactie van: prof.dr. Yŏng-Jong Kim Uitgave: Hankuk University Press, Sŏul, 2007, ISBN 978-89-7464-434-5, 2243 blz. Prijs: 70.000 wŏn (ongeveer € 54,-)

Het woordenboek is verschenen in 2007. Er is 10 jaar aan gewerkt. Het woordenboek is daarmee een welkome aanvulling op de Koreaanse woordenlijst met 48 woorden (….) die door Meester Eibokken werd samengesteld.

De doelgroep voor dit woordenboek omvat ook de studenten Koreaans in Nederland en België. Meestal is een vertaalwoordenboek gericht op de moedertaalsprekers van één van de talen, die dan specifieke gebruiksinformatie van de vertalingen in de andere taal krijgen. Dit woordenboek richt zich op beide groepen moedertaalsprekers. Of dat gelukt is met de uitgave van dit woordenboek zal de praktijk moeten uitwijzen.