Is "gesteggel" wel een correct Nederlands woord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat betekent dat?

Het beste antwoord

Van Dale dateert gesteggel op 1926-1950. Volgens het woordenboek is het volkstaal, en betekent het, zoals boven al gemeld, ruzie, herrie, vals spel, of geknoei.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor wij steggelden al 50 jaar geleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor dat woord alleen de laatste jaren. Of heb ik iets gemist?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschie ben je nog niet oud genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
In de DvD staat bij steggelen vermeld: 1901-1925, iteratief van steken.
Kijk, je kan dus niks gemist hebben gezien je leeftijd. XiniX bestaat al langer op deze aardbol.

Toegevoegd na 1 minuut:
En bij gesteggel staat in de DvD idd 1926-1950.