Het kan zowel 'mitbringen' als 'mitnemen' zijn - hangt van de zin af. Als jij iets meebrengt naar waar je heen gaat, is het 'mitbringen', bijv een boodschapje van de supermarkt als je daar tóch al heenging, of een flesje wijn als je ergens te eten bent uitgenodigd, als jij iets oppakt en daarmee verdwijnt, is het 'mitnemen', zoals : zal ik gelijk de volle vuilniszak meenemen, of'ik neem je vuile was mee, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mitbringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is "mitnehmen"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een online woordenboek raad te plegen, heb je je huiswerk sneller klaar dan de vragen hier te stellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk mitnehmen