Wat bedoelen ze in Walibi met 'turn up to 11'?

In de station muziek hoor je een man zeggen 'don't forget to turn up to 11' en in een Burger King vlakbij schiphol staat op het plafond heel groot een getal 11 staan, en zo vind je op meerdere plekken het getal 11. Wat bedoelen ze hiermee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Het hoogste getal waar de volumeknop van geluidsdragers op gezet kan worden is tien. Als aanbevolen wordt de knop op elf te draaien bedoelen ze dat je het geluid op het allerhoogste niveau moet zetten, omdat je dan kennelijk meer van de ervaring genieten kunt. (Maar voor je gehoor is dit natuurlijk zeer onverstandig). Het is vergelijkbaar met de uitspraak 200%: 100% is het hoogste, maar je bedoelt nog meer dan dat.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gezegde betekent dat je tot het extreme moet gaan. Het komt van de muziek op stand 11 zetten (heel hard). Dus in Walibi zal het slaan op de extreme achtbanen.
Maar wat betreft Burger King e.d.... misschien is dat toeval. Als je er op gaat letten zie je het waarschijnlijk overal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een referentie naar de cult film "This Is Spinal Tap". In deze film wordt een rockgroep geportretteerd als een stel idioten als een soort van documentaire. En een van de gitaristen claimt dat zijn versterkers naar 11 gaan in plaats van de gebruikelijke 10.