Wanneer gebruik je in het Engels de duurvorm onvoltooide tijd en wanneer de voltooide tijd?

Dus wanneer:

I am helping - I have been helping
I was helping - I had been helping
I will be helping - I will have been helping
I would be helping - I would have been helping

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (1)

I am helping = ik ben nu aan het helpen
I have been helping = ik help sinds vorige week en doe het nu nog
I was helping = ik heb geholpen en help nu niet meer
I had been helping = ik vertelde 'dat ik had geholpen'
I will be helping = ik zal morgen gedurende de braderie helpen
I will have been helping = geen voorbeeld paraat
I would be helping = ik zou nu aan het helpen zijn als ik nu niet in zwitserland had gezeten (ik was het dus van plan maar er is iets tussen gekomen)
I would have been helping = ik had geholpen zullen hebben op de braderie maar er was iets tussen gekomen

en een schemaatje voor de volledigheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. Ik vraag me af of de constructie "I will have been helping" wel gebruikt wordt. Ik vind het geen toeval dat je daar geen voorbeeld van paraat hebt, volgens mij zijn die niet of nauwelijks te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik vind het ook een vreemde constructie. Ik denk dat I would have been helping nog wel kan - ik had geholpen zullen hebben, als ik maar niet in Honolulu had gezeten.