Speel je muziek in het meervoud of in het enkelvoud?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Antoni
14 jaar geleden
Ik begrijp niets van je vraag. Kan je uitleggen wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me bij Antoni aan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook

Antwoorden (7)

Geen van beide: in het veelvoud!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel wel graag,maar geen muziek. Als ik het zou spelen,dan graag in het meervoud,zoals in een salonorkest en dan het liefst de karpuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel muziek = enkelvoud.
Ik speel muziekstukken= meervoud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je speelt de noten in meervoud en dan krijg je muziek in enkelvoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van muziek is geen meervoud en geen enkelvoud, wel van muziekjes, twee muziekjes of 1 muziekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enkelvoud meervoud
naamwoord muziek
verkleinwoord muziekje muziekjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek als woord kent geen meervoud.
Muziek als begrip is zo vreselijk veelomvattend dat het veel meer is dan gewoon enkelvoud of meervoud. Het is veelvoud.
Vele soorten muziek.