In welke zin kan je het woord nepotisme gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke zin kan je het woord nepotisme gebruiken? :-)

Antwoorden (6)

Dat bedrijf doet aan nepotisme?

Bijvoorbeeld in de zin van dat ze vooral familieleden/vrienden aannemen voor bepaalde functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke zin kan je het woord nepotisme gebruiken?
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-_-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, zo simpel kan het zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)
rose
12 jaar geleden
Maar het is geen correcte zin (kan zou dan kun moeten zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, die had ik al als reactie gegeven!
rose
12 jaar geleden
Tja, Haivon, als reactie op de vraag is het niet toegestaan. Als correctie op het antwoord wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@haivon ik zie toch weer 'kan' staan in je reactie?
Paus Nicolaas III stond bekend als „de patriarch van het pauselijk nepotisme”.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is aan te nemen dat geen enkele organisatie vrij is van enige vorm van nepotisme.
Nepotisme kan ongewenst worden wanneer dit (te) grote vormen gaat aannemen.
Nepotisme kan een vorm van patronage zijn, waarbij de patroon de cliënt helpt in zijn carrière.
Nepotisme kan op den duur leiden tot kwaliteitvermindering, omdat de benoemde personen niet of onvoldoende over de vereiste kwaliteiten beschikken voor de functie.
Ten slotte kan nepotisme leiden tot verlies van vertrouwen bij de bevolking of werknemers van een bedrijf.

Allemaal uit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nepotisme
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo simpel is het als je je huiswerk aan het doen bent... wikipedia!
Bijvoorbeeld in deze zin: de verdeling van de macht in Korea is gebaseerd op nepotisme. (de macht wordt doorgegeven van vader naar zoon)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Vereniging Bedrijfsleven Curaçao (VBC) beschuldigt de regering-Schotte van vriendjespolitiek en NEPOTISME in het benoemingsproces van het topkader van het ambtenarenapparaat. Dat valt op te maken uit een speciale persverklaring van de VBC, die vrijdag is verspreid.